פייזר הציעה לרכוש את אסטרה זנקה ב-100 מיליארד דולר

על פי הדיווחים נערכו שיחות בלתי רשמיות בין הצדדים, אולם כרגע לא נקבעו שיחות נוספות, לאחר שהחברה הבריטית דחתה את הצעתה של ענקית התרופות מארה"ב

ענקית התרופות האמריקאית פייזר פנתה למתחרתה הבריטית אסטרה זנקה בהצעה לרכוש אותה תמורת 60 מיליארד פאונד (101 מיליארד דולר), כך דיווח הסאנדיי טיימס היום (ראשון).

העיתון מצטט בנקאי השקעות בכירים ומקורות בענף, שלפיהם התקיימו שיחות בלתי רשמיות בנוגע לעסקה בין החברות, אולם כרגע לא צפויות שיחות נוספות, לאחר שאסטרה זנקה התנגדה להצעה.

אסטרה זנקה היא קבוצת התרופות השנייה בגודלה בבריטניה, עם שווי שוק נוכחי של יותר מ-80 מיליארד דולר, בהשוואה לפייזר, ששווי השוק שלה הוא 193 מיליארד דולר.

רווחי אסטרה זנקה ירדו ב-6% ברבעון הרביעי של 2013, ויצרנית התרופות גילתה כי היא מצפה שהם ימשיכו לרדת ב-2014, לאחר שהתחרות הגנרית לנקסיום, התרופה הפופלרית שלה לצרבת ולאולקוס, תנגוס בחלק משמעותי מהרווחים שלה בארה"ב החל מסוף מאי.

אסטרה זנקה סבלה בשנים האחרות מיובש בגילוי תרופות חדשות, והיא זקוקה נואשות ללהיטי מכירות נוספים שיחליפו את נקסיום ואת קרסטור, תרופה המטפלת בכולסטרול גבוה, שתאבד את הפטנט שלה בתוך שנים ספורות.

פייזר ניצבת אף היא מול תפוגת פטנטים, של ויאגרה וליפיטור נוגדת הכולסטרול. הרכישה הגדולה האחרונה שלה הייתה ב-2009, כשרכשה את המתחרה האמריקאית וויית' עבור 68 מיליארד דולר.

החברות לא הגיבו לדיווח.