חג סוער: רוחות עזות ונזקים באילת, מטיילים חולצו בערבה

רוחות עזות השתוללו בצהריים באילת, ערב החג: עצים קרסו, כלי רכב ניזוקו וצירי תנועה נחסמו ■ בערבה ובאזור ים המלח חולצו מטיילים לאחר שסבלו מתשישות

חג סוער עם רוחות עזות, נזקים וחילוצים: בערב החג השני של פסח החל היום (א') עסקו כוחות הביטחון במזרח ובדרום הארץ בעיקר בחילוץ מטיילים שנתקעו וסבלו מתשישות, ובפינוי עצים שקרסו כתוצאה מהרוחות החזקות שנשבו בעיר אילת.

רוחות עזות השתוללו בצהריים ברחבי העיר הדרומית, והביאו לנפילת מספר עצים שגרמו נזק לכלי רכב ולבתים וכן לחסימת צירי תנועה. ניידות של משטרת אילת ומשטרת התנועה הארצית נפרסו כדי לטפל במפגעים. המשטרה קראה לתושבים להישאר סמוך למבנים מחשש לקריסות עצים נוספות.

בין 10:30 ל-11:00 התחזקו הרוחות משמעותית באזור אילת והערבה. משבי הרוח סמוך ל-11:00 בבוקר הגיעו ליותר מ-60 קמ"ש. במשטרה קראו לרוחצים ולבעלי כלי השיט שלא לצאת לים בכלל, זאת לאחר מספר חילוצים סבוכים של כלי שיט בים הסוער.

"קמנו בבוקר לרוח מטורפת", סיפרה לינוי, אורחת באחד המלונות. "עצים נפלו בסביבת המלון על מכוניות וחסמו צירים בעיר. זו הייתה רוח בעוצמה שפשוט אי אפשר לתאר, בחיים לא נראה דבר כזה באילת, ואני בכלל אף פעם לא ראיתי דבר כזה".

לדבריה, מחוץ למלון עמד מאבטח שהזהיר את העוברים ושבים לא לצאת מחשש שעצים נוספים יקרסו. תושב העיר הצטרף לדברים ואמר: "זה כמו טורנדו. ממש הרגשתי שעוד רגע אני עף, במזל אף עץ לא קרס על הרכב שלי, אבל בינתיים אני נשאר בבית כי אני לא יודע איך זה יימשך".

"נסענו במרכז העיר והיו רוחות ממש חזקות ופתאום ראינו עצים שנפלו על מכוניות", סיפר איל רותם שנופש באילת בימים אלה. "זה לא מה שציפינו שיהיה פה כשהגענו לנופש - זה מזג אוויר לא נורמלי".

אנו מבקשים מכם שלא להתקרב לאזורים שבהם קרסו עצים ועמודי חשמל מחשש לביטחונכם, ולהישאר סמוך למבנים עד סיום טיפולם של הגורמים המקצועיים", נמסר מהמשטרה שקראה לתושבים לדווח על המפגעים למוקד העירוני או למשטרה.

הרוחות נגרמו כתוצאה מהמערכת השרבית שפוקדת את אזורנו, שלרוב מתבטאת בזרימות רוח לא צפויות. במהלך השעות הקרובות עדיין ייתכנו משבי רוח חזקים, בעיקר באזור המזרח.

מחברת החשמל נמסר כי בשל הרוחות החריגות בעוצמתן הנושבות באזור הנגב והערבה, נפגעו שלושה עמודי חשמל בקו מצפה רמון המספק חשמל לעיר אילת.עובדי חברת החשמל פועלים לאתר ולתקן את הנזקים, אף על פי שלא פגמו באספקת החשמל הסדירה לאזור.

מטיילים חולצו בערבה ובאזור הר סדום

במקביל לרוחות המשתוללות, עסקו מתנדבי יחידת חילוץ ערבה בחילוץ אב, בשנות ה-40 לחייו, ובתו, שנתקעו באזור הר סדום. מסוק הוזנק כדי לפנותם מהאזור בשל חשש למכת חום. השניים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי. האם ובת נוספת פונו מהשטח ברכב.

מהזירה באזור הר סדום הוזעקו מחלצי היחידה לאירוע נוסף, הפעם בנחל פרס שבצפון מזרח הנגב. הצוותים פינו מהנחל נער בן 17 שאיבד את הכרתו. מסוק הוזנק לזירה ופינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. יחד איתו, פונתה נערה שהתייבשה מטיול נוסף.

"מוקדם יותר יצאנו לאירוע ה-18 שלנו מתחילת חופשת הפסח. טיפלנו במגוון אירועים גדול מאוד שכלל התייבשויות ומכות חום. אנחנו עושים את העבודה בהתנדבות ובאהבה", סיפר אלעד סקר, מפקד יחידת החילוץ ערבה.