"סביר להניח שהעונש שייגזר על מורשעי הולילנד יהיה קשה"

גורמים בצוותי ההגנה של מורשעי פרשת הולילנד מעריכים כי הפרקליטות תבקש מהשופט דוד רוזן לגזור עונש גבוה ככל האפשר לאולמרט ולשאר המורשעים במתן וקבלת שוחד בפרשה, זאת כדי לקבוע "תג מחיר" במלחמה בשחיתות

הכרעת הדין של השופט דוד רוזן במשפט פרשת הולילנד היא כל-כך קשה ונוקבת, שסביר שהעונש שיגזור רוזן על מורשעי הפרשה יהיה קשה מאוד גם הוא - כך מעריכים גורמים בצוותי ההגנה של מורשעי פרשת הולילנד, ערב שלב הטיעונים לעונש בתיק, שייפתח מחר (ב') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

לדבריהם, הפרקליטות תבקש מחר מבית המשפט לגזור עונש גבוה ככל האפשר לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ולשאר אנשי הציבור והיזמים שהורשעו במתן וקבלת שוחד בפרשה ובעבירות נוספות. זאת, בין היתר, כדי לקבוע "תג מחיר" במלחמה בשחיתות.

נציגי התביעה, בראשות פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה,עו"ד ליאת בן-ארי, שווקי וראש צוות התביעה בתיק הולילנד, עו"ד יהונתן תדמור, יציגו את טווח הענישה הכללי לשיטתם בעבירות של לקיחת שוחד ומתן שוחד, בנסיבות הייחודיות של תיק הולילנד. בראש ובראשונה, מדובר על רום מעמדם של המעורבים בעסקת השלמונים.

הפרקליטות צפויה לבקש הטלת שנות מאסר אחדות על כל אחד מהנאשמים שהורשעו, בהם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שהורשע בלקיחת שוחד. ככל הנראה, נציגי התביעה לא ינקבו במספר שנים מדויק לגבי כל נאשם, אלא יסתפקו בקביעת טווח ענישה, הצפוי לעמוד על בין 3 ל-5 שנות מאסר בפועל.

בשלב זה יוכלו גם סנגורי ההגנה להביא עדי אופי מטעמם ולהגיש מכתבים שכתבו אישים שונים למען הנאשמים לאורך שנות פעילותם. לפי הפרסומים, לשכתו של אולמרט פנתה לראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, כדי שזה ימסור עדות אופי לטובת אולמרט.

שלב הטיעונים לעונש צפוי להימשך יותר מיום דיונים אחד, ואולם השופט דוד רוזן הבהיר כי לא יאפשר טיעונים ועדויות ארוכים, וכי בכוונתו לסיים את ההליך בתוך ימים ספורים ולפרסם את גזר הדין זמן לא ארוך לאחר מכן.

מטעמו של אולמרט נמסר בתגובה: "מדובר בצעד חסר תקדים, ובעיתוי לא מקרי, שכל מטרתו איננה רדיפת צדק או אמת, אלא להכשיר את השרץ - להכשיר את הסכם הטיעון עם שולה זקן, שנולד בחטא".