בימים הקרובים: הסדר טיעון חדש בפרשת רמדיה

עפ"י ההסדר, טכנולוג המזון פרדריק בלק ירצה שנה וחצי מאסר במקום שנתיים וחצי ■ המנכ"ל גדעון לנדסברגר, שהורשע בעבירה מינורית של אי-מילוי תקן, יורשע כעת בגרימת מעשה שעלול להפיץ מחלה ויבצע 400 שעות עבודות שירות

בימים הקרובים יוגש לבית המשפט המחוזי בלוד הסדר טיעון חדש בפרשת רמדיה: עונשו של טכנולוג המזון פרדריק בלק יופחת, ועונשו של המנכ"ל גדעון לנדסברגר יוחמר. זאת בעקבות ערעור הנאשמים והפרקליטות על העונש - בפרקליטות טענו כי הוא קל מדי, ואילו הנאשמים טענו כי הוא חמור מדי.

על בלק נגזרו שנתיים וחצי מאסר בפועל, והוא ירצה במסגרת ההסדר החדש שנה וחצי מאסר בפועל בלבד. על לנדסברגר נגזר קנס של 10,000 שקל לאחר שהורשע בעבירה מינורית של אי-מילוי תקן, אך כעת הוא יורשע בעבירה של גרימת מעשה שעלול להפיץ מחלה ויבצע 400 שעות של עבודות שירות.

פסק הדין המקורי של בית משפט השלום בפתח-תקווה פורסם בפברואר 2013. טכנולוג המזון פרדריק בלק, הנאשם הראשי בפרשה, הורשע בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, מעשה חבלה ברשלנות, גרימת חבלה ברשלנות וביצוע מעשה העלול להפיץ מחלה. כאמור, המנכ"ל גידי לנדסברגר הורשע אז באי-מילוי תקן בלבד, אך כעת יורשע בעבירה חמורה יותר.

כתב האישום המורכב הוגש בשל מותם הטרגי לפני כ-10 שנים של 3 תינוקות שהוזנו בתחליף המזון של רמדיה, בו היה מחסור במספר ויטמנים ורכיבים החיוניים להתפתחותם. 23 תינוקות נוספים נפגעו אף הם כתוצאה מהתחליף הלקוי, והם סובלים כיום מנכויות וממצב בריאותי קשה.