הפד מצמצם את היקף הרכישות ל-45 מיליארד דולר בחודש

החל מה-1 במאי, על-פי הפד, הוא ירכוש מדי חודש 25 מיליארד דולר באג"ח ממשלתיות ו-20 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות ■ עוד נמסר מהפד כי "כלכלת ארה"ב האצה לאחרונה"

בתום ישיבה בת יומיים, הפדרל ריזרב הודיע הערב (ד') כי רכישות האג"ח החודשיות יצומצמו ב-10 מיליארד דולר נוספים, ויגיעו להיקף של 45 מיליארד דולר מדי חודש. כל חברי הפד הצביעו פה-אחד.

בהודעת הפד נמסר כי "כלכלת ארה"ב האצה לאחרונה". עם זאת, יש לציין, רק היום פורסם נתון התמ"ג לרבעון הראשון, שהראה כי כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור של 0.1% בלבד בשלושת החודשים הראשונים של השנה, הרבה פחות מהצפי שעמד על כ-1.2%.

"המידע שהתקבל מאז הישיבה בחודש מארס הצביע על כך שהצמיחה בפעילות הכלכלית גברה לאחרונה, לאחר שהאטה משמעותית במהלך חודשי החורף, בין היתר בשל תנאי מזג האוויר הקשים", נמסר מהפד.

החל מ-1 במאי, על-פי הפד, הוא ירכוש מדי חודש 25 מיליארד דולר באג"ח ממשלתיות ו-20 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות. בשיא התוכנית, הפד רכש מדי חודש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר.

כשהוא ממשיך מדי חודש לצמצם את התוכנית, משדר הפד בטחון ביכולת של הכלכלה להסתדר בלעדיו, והתוכנית היא לסיים את הרכישות במחצית השנייה של שנת 2014, אם כי ישנם קולות לאחרונה הקוראים להמשיך את התוכנית גם מעבר לכך.