וול סטריט ננעלה בירידות; לינקדאין צנחה 8.4%, טבע 2.2%

המשק בארה"ב הוסיף 288 אלף משרות - הרבה מעל הצפי; שיעור האבטלה ירד ל-6.3% ■ שיעור המשתתפים במעגל העבודה ירד ■ אסטרה-זנקה דחתה הצעה משופרת מצד פייזר לרכישתה ■ הרוגים בעימותים באוקראינה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש אפריל, שעקף את התחזיות המוקדמות, אך חשף נתונים מדאיגים על כמות האנשים שיצאו ממעגל העבודה. המתיחות באוקראינה עדיין במוקד העניינים.

המשק בארה"ב הוסיף בחודש אפריל 288 אלף משרות חדשות, הרבה מעל הצפי המוקדם. מדובר בגידול החד ביותר מזה יותר משנתיים. גם שיעור האבטלה ירד מעל הצפי ל-6.3%, הרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2008.

שיעור ההשתתפות במעגל העבודה ירד באפריל ל-62.8% לעומת 63.2% במארס, והגיע לרמתו הנמוכה ביותר מזה 35 שנה. 806 אלף בני אדם יצאו ממעגל העבודה. גורמים ממשלתיים טוענים כי הירידה בשיעור האבטלה לא נובעת מהירידה החדה בשיעור ההשתתפות בעבודה, אלא מהירידה בכמות המצהירים שהם מובטלים.

על פי התחזיות המוקדמות, המשק היה אמור להוסיף בחודש החולף 218 אלף משרות, שיפור לאחר הוספה של 203 אלף משרות בחודש מארס על פי הנתון המעודכן. שיעור האבטלה היה צפוי לרדת ל-6.6%.

נזכיר כי שלשום פורסם סקר ADP, שהצביע על כך שהסקטור הפרטי בארה"ב הוסיף 220 אלף משרות באפריל. התחזיות עמדו על נתון נמוך יותר של 191 אלף משרות חדשות. כמו כן, פורסמה קריאת תמ"ג חלשה במיוחד לרבעון הראשון של השנה - צמיחה של 0.1% בלבד בכלכלה האמריקאית לעומת הצפי לצמיחה בקצב שנתי של 1%, לאחר צמיחה של 2.6% ברבעון הרביעי של 2013.

מלבד דוח התעסוקה פורסם היום נתון ההזמנות ממפעלים, שעלה במארס ב-1.1%, לעומת הצפי לעלייה בשיעור של 1.4%.

בזירה הבינלאומית, מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום בפעם ה-13 כדי לדון במצב באוקראינה, לבקשתה של רוסיה שביקשה לדון ב"עלייה הרצינית באלימות באוקראינה", לדבריה. מוקדם יותר היום פתחה אוקראינה במבצע צבאי להחזרת השליטה בסלוביאנסק, והעימותים גבו היום מספר הרוגים גם באודסה.

בנאום משותף אמרו היום נשיא ארה"ב ברק אובמה וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי אם מוסקווה לא תשנה את דרכה בקרוב, "לא נהסס להתקדם עם סנקציות חמורות יותר". בנאום, מחוץ לבית הלבן, אובמה הזהיר את רוסיה שלא תתערב בבחירות באוקראינה שאמורות להתקיים ב-25 במאי. מרקל הוסיפה ש"סנקציות נוספות הן בלתי נמנעות".

מניות במוקד

מניית לינקדאין ריכזה עניין לאחר שדיווחה כי עברה להפסד רבעוני של 13.2 מיליון דולר או 11 סנט למניה, זאת לעומת רווח של 22.6 מיליון דולר או 20 סנט למניה ברבעון המקביל. ההכנסות רשמו עלייה ל-473.2 מיליון דולר לעומת 324.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

חברת התרופות הגדולה בעולם פייזר לא מוותרת על יצרנית התרופות הבריטית אסטרה-זנקה, והיא שיפרה את הצעתה לרכישת החברה ל-63.1 מיליארד ליש"ט או 106.5 מיליארד דולר, הצעה המשקפת מחיר מניה של 50 ליש"ט לאסטרה-זנקה - אך דירקטוריון אסטרה-זנקה דחה גם את ההצעה המשופרת.

טבע הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שטיפסה אמש 4.3% ברקע דוחותיה לרבעון הראשון. טבע דיווחה על עלייה של 2% בהכנסות הרבעון הראשון ל-5 מיליארד דולר, בעוד הרווח הנקי הסתכם במיליארד דולר, עלייה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי למניה עמד על 1.22 דולר. בשוק ציפו מטבע לרווח נקי של 1.21 דולר למניה על הכנסות של 5.11 מיליארד דולר.

ענקית האנרגיה שברון דיווחה היום על רווח נקי של 4.51 מיליארד דולר, או 2.36 דולר למניה, ברבעון הראשון של 2014. זאת, לעומת 6.18 מיליארד דולר, או 3.18 דולר למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. אנליסטים ציפו לרווח נקי של 2.51 דולר למניה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]