ארה"ב: ההכנסה יורדת ורבים מוציאים כ-60% על שכירות

לפי דוח שפרסמה חברת RealtyTrac, אחד מכל 3 אמריקאיים מוציא יותר מ-30% מההכסנה החציונית על שכירות של דירת 3 חדרים ■ ברובע ברונקס בניו-יורק, משקי-הבית הטיפוסיים מוציאים קרוב ל-66% מהכנסתם על שכירות

אחד מכל שלושה אמריקאים מוציא יותר מ-30% מההכנסה החציונית שלו על שכירות של דירת שלושה חדרים, כך לפי דוח שפרסמה חברת RealtyTrac. לפי הנתונים, בערים מסוימות בארה"ב רבים מוציאים יותר מ-60% מהכנסתם על שכר הדירה.

מהדוח עולה עוד כי ברובע ברונקס בניו-יורק, משק בית טיפוסי מוציא קרוב ל-66% מההכנסה החודשית שלו על שכירות של בית עם שלושה חדרים - ההוצאה הגבוהה ביותר באחוזים בארה"ב, כך לפי RealtyTrac.

רובע ברונקס נחשב לאחד המקומות עם האוכלוסיות החלשות ביותר בארה"ב. לכן, בהתחשב בכך שההכנסה החציונית השנתית באזור זה עומדת על כ-35 אלף דולר, משקי הבית באזור זה מוציאים את מרבית הכנסתם על שכירות, שבממוצע עומדת על כ-1,800 דולר בחודש. מגמה דומה קיימת בערים נוספות בארה"ב. כך למשל משקי הבית בפילדלפיה, ברוקלין, בולטימור ומיאמי, מוציאים יותר מ-50% מהכנסתם על שכירות.

אז מה גרם לעלייה החדה במחירי השכירות? רבים תולים את האשמה במשבר הסאב-פריים שהוביל לעיקולים של עשרות אלפי בתים בכל רחבי ארה"ב וגרם למשבר הפיננסי החמור ב-2008. לכן, רבים שהחזיקו בבעלות על בתים ודירות לפני המשבר, הפכו לשוכרים בשנים שאחרי המשבר.

מעבר לכך, חוסר הוודאות הכלכלית בשנים האחרונות גרם לרבים בארה"ב להעדיף לשכור בתים. התוצאה: הביקוש לשכירות עלה ב-21% מאז השיא שנרשם בשוק הדיור האמריקאי ב-2006. כך עולה ממחקר שערך המרכז למחקרי דיור באוניברסיטת הרווארד.

לפי המחקר, עניין נוסף שלוחץ את משקי הבית הוא ההכנסה שלהם. בדומה למצב בישראל, ההכנסה הריאלית (בניכיוי האינפלציה) ירדה בשיעור של כ-14% ב-6 השנים האחרונות.