רעייתו של רמי לוי: "מרוב קנאה החליטו לפגוע בנו"

היא התחילה כאורזת קטניות בשוק מחנה יהודה, והיום אשתו של רמי לוי אחראית על ניהול כספי הקבוצה ■ "היה קשה מאוד לשבת מול חוקר 12 שעות. אמרתי לו: אני אשת עבודה מבוקר עד ערב, מה רוצים ממני" ■ ראיון ל"ליידי גלובס"

רוב הזמן היא בוחרת להישאר מאחורי הקלעים. גם באירועים גדולים שאליהם היא מוזמנת עם בעלה, היא משאירה לו את הבמה. אבל כשהגיעו לכנס הכלכלי הבינלאומי בדאבוס שבשווייץ, לא הייתה לה ברירה אלא לכבוש את החזית.

"מכיוון שאני יודעת אנגלית ורמי לא, בגלל הדיסלקטיות שלו, הוא היה זקוק שאעמוד לצדו ואתרגם לו את עיקרי הדברים. פגשנו אנשי עסקים ופוליטיקאים מכל העולם, שהתרשמו מאוד מזה שאני מנהלת את כל מערך הכספים, כי הנשים שלהם ברובן אינן עובדות ולכל היותר מתנדבות", מספרת עדינה לוי בראיון ל"ליידי גלובס".

השנה שוב נסעו עדינה ורמי לוי לדאבוס - הפעם כחלק מקבוצת אנשי עסקים שמקדמים הסדר מדיני על-פי עיקרון שתי המדינות, וזאת למרות היותם אנשי ליכוד. "רמי ואני מאמינים כי שלום ייטיב עם הכלכלה, ואנחנו תומכים בקידום הרעיון של שתי מדינות לשני עמים, אך ללא התערבות בקביעת הגבולות", היא מסבירה. בין היתר הם פגשו אנשי עסקים איראנים "שהתעניינו בנו מבחינה עסקית".

בני הזוג לוי גם בילו שעה ארוכה ביחידות עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה. "זה מחמיא ומהנה לשבת עם ראש הממשלה ולזכות לפרגון ממנו. אני לא חברה של שרה נתניהו, אבל ישבתי איתה לשיחה ארוכה, והיה נעים מאוד לשוחח כמו חברות על הילדים ועל העבודה. היא מאוד הרשימה אותי, בניגוד לכל מה שכותבים עליה בעיתונים. מאוד שמחתי להכיר צד אחר שלה. אין ספק שלא קל לה במעמדה, כשכל הזמן מותחים עליה ביקורת".

שכר. "החליטו לפגוע בנו"

לוי, 53, היא משיאניות השכר במשק, עם עלות שכר של 1.2 מיליון שקל על עבודתה כמנהלת הכספים ברשת רמי לוי שיווק השקמה.

לפני קצת יותר משנה הודיעה רשות ניירות ערך כי היא פותחת בחקירה נגד עדינה ורמי לוי, בעקבות החלטת מועצת המנהלים של החברה שבבעלותם לתת לעדינה בונוס בסך 2.3 מיליון שקל בשנה, בנוסף לעלות השכר הקבועה שלה. לדעת הרשות, שניים מהדירקטורים שנכחו בהצבעה היו בעלי עניין, ולכן ההצבעה הייתה פסולה.

"הרגשתי בחקירה כמו בסרט", היא מספרת. "זה היה קשה מאוד לשבת מול חוקר 12 שעות בחדר קטן וצפוף, ולענות שוב ושוב על אותן שאלות. זה היה ממש הזוי. אמרתי לחוקר: 'אני אשת עבודה, מבוקר עד ערב, 30 שנה, אז מה רוצים ממני?'.

"יכלו להסתפק בדרישה שלא אקבל את הבונוס שנקבע עבורי, ולא הייתה לי ולרמי שום בעיה לוותר על הכסף. הכול שקוף אצלנו, ואין לנו כל כוונה לרמות מישהו. הייתה לי הרגשה שמרוב קנאה על הצלחתנו - למרות שהיא נובעת מעבודה מאוד קשה - החליטו לפגוע בנו. זה היה לי מאוד עצוב וקשה".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר בסטימצקי