לך תוכיח שאין לך אח

"האח הגדול" חוזר, והוא לא יוותר עד שנדע כולנו שהוא כבר כאן

"בום", יום חמישי 21:00, ערוץ 2 קשת

כן, כן - הוא כבר כאן. אולי לא התגעגעתם במיוחד, אבל אין סיכוי שתימלטו ממנו הפעם: קדימונים קצרצרים עם אותה עין בוחנת ומוזיקה מותחת כבר מושתלים בתת-מודע שלנו בימים האחרונים, וכרגיל אצל קשת, הזכיינית שבה כל תוכנית היא בעצם קדימון לתוכנית הבאה, הוא יופיע בכל שעשועון או תוכנית בוקר עד שיוודא שאף אחד מאיתנו לא יוכל להוכיח שאין לו אח. "האח הגדול" חוזר, והוא לא יוותר עד שנדע כולנו שהוא כבר כאן.

יריית הפתיחה תישמע ותיראה כבר הערב, בתוכניתו של עידו רוזנבלום "בום". כבר כתבתי כאן את דעתי על "בום": פורמט נחמד שבטח יימכר בעולם כמו פצצות טריות, מנחה בעל פוטנציאל אדיר אך מבוזבז - ובעיקר תחושה שהשעשועון הלגיטימי לכשעצמו הזה, מתאים יותר לשעה 19:00 ולא לפריים-טיים.

הערב יתארחו בתוכנית דור וליאון, קותי וטהוניה - הכול במסגרת המאמץ לקידום העונה הבאה של התוכנית שממנה יצאו בשן ועין או עם מיליון שקל.

אם עדיין לא נחשפתם לרמת הידע הכללי שלהם בבית "האח הגדול", אתם מוזמנים לראות אותם הערב מנסים לנטרל בעזרתו פצצות חכמות מהם.

מר באום הולך בשדות

מרתון סרטי אסי דיין, יום שישי מ-20:35, ערוץ הקולנוע הישראלי של yes

אחת מתופעות הלוואי המבורכות שקשורות במותו המצער של אסי דיין, היא שזכינו למנה גדושה מסרטיו, חלקם אבני-דרך בתולדות הקולנוע הישראלי.

ערוץ הקולנוע הישראלי החדש של yes, הכין לחובבי אסי דיין מנה גדושה במיוחד מיצירתו: ב-20:35 ישודר "הוא הלך בשדות" - הספר שהיה לסרט וקיבע בזיכרון הקולקטיבי את דמותו של הצבר הפלמ"חניק החולם והלוחם.

מיד אחריו ישודר הסרט שריסק סופית כל דימוי יפה של ישראלי לוחם - "החיים על-פי אגפא" - סרט אפל בשחור ולבן שאפילו אחרי יותר מ-20 שנה קשה להישאר אדישים לנוכח עוצמתו, עת לבר תל-אביבי נקלעת שורה של טיפוסים אפלים שמייצגים כמעט את כל תחלואי החברה הישראלית.

עוד המהלומה של "אגפא" בבטן אפשר להמשיך ל"מר באום" - שבו מנהל דיין דיאלוג מטווח אפס עם המוות; ורגע אחרי הפטירה אפשר יהיה לחזור להתחלת הקריירה שלו כבמאי עם "עיניים גדולות" - אותו סרט שדיין חש שלא הובן כהלכה ודן אותו לעשור של סרטי בורקס כדי להרוויח בחזרה את אהבת הקהל, אהבה שכרגיל במקומותינו, קיבל בשפע בעיקר אחרי מותו.