המעבר ללונדון: עידן עופר במקום ה-25 בדירוג עשירי בריטניה

104 מיליארדרים מתגוררים בבריטניה עם הון של 301 מיליארד ליש"ט, עלייה של 50 מיליארד ליש"ט בהשוואה ל-2013

עידן עופר, שהעתיק את מקום מגוריו ללונדון, דורג במקום ה-25 ברשימת עשירי בריטניה שפרסם ה"סאנדיי טיימס", עם הון של 3.4 מיליארד ליש"ט (כ-20 מיליארד שקל).

האוליגרך אלישר אוסמנוב, שהיה האיש העשיר בבריטניה בדירוג שפורסם בשנה שעברה, הודח ממקומו בשל המשבר באוקראינה שמחק מיליארדי דולרים מהונם של אוליגרכים רוסים המתגוררים בבריטניה, וזאת עקב צניחת מטבע הרובל והבורסה הרוסית. אוסמנוב איבד 2.7 מיליארד ליש"ט מהונו ומדורג כעת במקום השני ברשימת המיליארדרים בבריטניה עם הון של 10.65 מיליארד ליש"ט.

האחים סרי וגופי הינדוג'ה העומדים בראש תאגיד הענק ההודי הקרוי על שמם (Hinduja), דורגו במקום הראשון ברשימת עשירי בריטניה עם הון של 11.9 מיליארד ליש"ט.

לפי ה"סאנדיי טיימס" בבריטניה מתגוררים יותר מיליארדים פר אדם באוכלוסיה מאשר כל מדינה אחרת בעולם, בשל הטבות מס שהממלכה מעניקה. 104 מיליארדרים מתגוררים בבריטניה עם הון של 301 מיליארד ליש"ט, עלייה של 50 מיליארד ליש"ט בהשוואה ל-2013.

רוב המיליארדרים בדירוג נולדו מחוץ לבריטניה וזו הפעם הראשונה שמספר המיליארדרים בממלכה חצה את ה-100. לונדון היא מוקד המשיכה העיקרי שלהם ויכול להסביר גם את הזינוק במחירי הבתים בבירה הבריטית.