אזהרת רווח לדורי בניה מקבוצת גזית גלוב: צופה הפסד של 27-37 מ' ש'

הסיבה להפסד הצפוי: "הצטברות הוצאות בלתי צפויות להשלמת מספר פרויקטים", ובהם כנראה תחנת הכוח דוראד ■ המניה הגיבה בירידה של 10%

קבוצת דורי והחברה הבת דורי בניה, המשתייכות לקבוצת גזית גלוב, פרסמו היום אזהרת רווח לקראת דוחות הרבעון הראשון של 2014. דורי בניה עדכנה אודות הפסד רבעוני צפוי של 27-37 מיליון שקל, בעוד חלקה של קבוצת דורי בהפסד יעמוד על 13-19 מיליון שקל. בשתי החברות הדגישו כי נתונים אלה אינם סופיים ועשויים להשתנות.

מניית דורי בניה הגיבה בירידה חדה, שהגיעה במהלך המסחר היום ליותר מ-10%. בסך הכול איבדה המניה כרבע מערכה בשנה האחרונה, והיא משקפת לדורי בניה שווי של 115 מיליון שקל בלבד. גם מניית קבוצת דורי קבוצה נסחרה היום במגמה שלילית, וכך גם סדרות האג"ח של השתיים.

בקבוצת דורי הסבירו היום כי "עיקר ההפסד הצפוי ברבעון נובע מהצטברות של הוצאות בלתי צפויות הנדרשות להשלמת מספר פרויקטים. אלו נודעו לחברה במהלך הכנת הדוחות הכספיים, ולא ניתן היה לצפותן מראש". עוד הוסיפו בחברות, כי נבחנות האפשרויות לקבלת החזרים בגין הוצאות אלה, "בין היתר על ידי הגשת תביעות ביטוח או בדרך של גבייה מקבלני המשנה".

הדיווח הנוכחי מגיע בעקבות עדכון שלילי שפרסמה דורי בניה לפני כשבועיים, אז צפתה החברה תזרים מזומנים שלילי של כ-35 מיליון שקל ברבעון הראשון, בשל מחלוקת כספית עם קבלן ההקמה בפרויקט תחנת הכוח דוראד (בה שותפה קבוצת דורי), וכן לאור הצרכים התזרימיים שלה. בעקבות זאת, אישר דירקטוריון החברה הגדלת קו האשראי מבעלת השליטה גזית גלוב, לסכום של עד 130 מיליון שקל.

קבוצת דורי, באמצעות דורי בניה, פועלת כקבלן מבצע של פרויקטים לבנייה בתחום המגורים, המשרדים, התעשייה והמסחר ועוד. הקבוצה גם מחזיקה ב-11.25% ממניות תחנת הכוח דוראד.

בחודש שעבר הגישו דורי בניה וקבוצת דורי תביעה בביהמ"ש המחוזי בת"א-יפו בהיקף של כ-42 מיליון דולר, נגד קבלן ההקמה של פרויקט דוראד, חברת GTS Power Solutions. זאת, בטענה שלא שולמה להן תמורה עבור עבודות שביצעו במסגרת הקמת תחנת הכוח.

שתי החברות מסוכסכות כבר חודשים רבים עם הקבלן, וכבר באוגוסט 2013 הגישו נגדו תביעה בגין חוב של כ-14 מיליון דולר, גם אז בטענה לאי תשלום בגין עבודות שביצעו בפרויקט.

לפני כשבוע וחצי נודע על עיכוב נוסף בפתיחת תחנת הכוח, הממוקמת באשקלון ומתוכננת לייצר חשמל בהספק של כ-800 מגוואט בגז טבעי ודלק חליפי. בדוחות 2013 עדכנה קבוצת דורי על עיכובים טכניים בהפעלה המסחרית של תחנת הכוח, ואז צפתה את תחילת ההפעלה במארס-אפריל השנה.

ב-2013 כבר נשחקה הרווחיות

תחנת הכוח דוראד סיכמה את 2013 בהפסד של כ-24 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-11 מיליון שקל ב-2012. שותפיה של דורי בדוראד הם חברת שירותי תשתיות אילת אשקלון (37.5%), החברה הזרה Zorlu (25%) ואדלקום (18.8%).

דורי בניה עצמה סיימה את השנה החולפת עם צניחה של 58% ברווח הנקי, לכ-13 מיליון שקל. בסיכום שנתי סבלה דורי בניה מגידול באומדן עלויות בכמה מהפרויקטים שלה, שיחד עם הירידה בהכנסות שחקו את שיעורי הרווח הגולמי, מ-6% ל-5.1%, והרווח התפעולי, ששיעורו ירד מ-3.1% ל-2.1% בלבד.

החברה האם, קבוצת דורי, סבלה גם היא משחיקת ההכנסות ושיעורי הרווחיות, אך מנגד נהנתה מרווח של כ-25 מיליון שקל, בעקבות הגדלת חלקה בחברת רונסון הנסחרת בבורסה הפולנית, מ-32% ל-40%, במחיר הזדמנותי. כך, הרווח הנקי השנתי שלה עלה ב-21% ועמד על 25 מיליון שקל.