החברה שגייסה 100 מ' ד' כדי להרוג את האקסל של מיקרוסופט

חברת אנאפלן גייסה הון כולל של 150 מיליון דולר לאחר שפיתחה תוכנה המציעה כלים משוכללים יותר לסיוע לעסקים ■ התוכנה של אנאפלן מבוססת על טכנולוגיית הענן ומציעה בין היתר עבודה קבוצתית על המודולים שלה

הסטארט המהפכני אנאפלן (Anaplan) הצליח לגייס לאחרונה השקעה בהיקף של 100 מיליון דולר מחברת DFJ Growth זאת לאחר שגייס כבר 50 מיליון דולר לפני מספר חודשים. כעת, לפי הערכות, שווי החברה צמח לכ-1 מיליארד דולר, והיא מאיימת ליטול את השליטה מידיה של תוכנת העסקים אקסל של מיקרוסופט.

אנאפלן נוסדה לפני 8 שנים והיא מפתחת תוכנה המציעה כלים ומודולים עסקיים, בדומה לכלים שמציעה אקסל. עם זאת, היתרון היחסי שמציעה אנאפלן הוא הכלים הייחודיים שהיא מציעה ואינם קיימים באקסל, כמו למשל עבודה קבוצתית על הכלים של התוכנה באמצעות אפליקציית הענן שהיא פיתחה. היא מציעה בנוסף מודולים ייחודיים שמסייעים לחברות לעקוב אחר המכירות, לתכנן את הרווח, כוח האדם ועוד.

רבים בשוק לא הופתעו מכך שהחברה הצליחה לגייס סכומים עצומים שכאלה, בהתחשב בקצב הצמיחה המרשים שלה. כך למשל, ב-2012 כולה החברה ייצרה הכנסות של 10 מיליון דולר. ב-2013, החברה ייצרה הכנסות של 10 מיליון דולר בכל רבעון ואילו ב-2014, החברה מייצרת הכנסות של 10 מיליון דולר בכל חודש.