היעד של קבוצת ריטייל 3000: מכירות של כ-660 מיליון שקל

הקבוצה רכשה באחרונה את אופיס דיפו ומחזיקה ברשתות כפר השעשועים, הכול בדולר ובחברות נוספות ■ מקימה מיזם חדש בתחום האופטיקה

קבוצת ריטייל 3000, המחזיקה ברשתות אופיס דיפו, כפר השעשועים, מישמש הכפר והכול בדולר, הכריזה היום (ד') על הקמת מיזמים חדשים בתחום המזון והאופטיקה, ועל הקמת מרכז לוגיסטי בעלות של 5 מיליון שקל בקריית גת שישמש לכל רשתות הקבוצה.

5 חודשים אחרי שרכשה את אופיס דיפו, הציגה היום הקבוצה תחזיות לשנתיים הבאות, שלפיהן כל רשתות הקבוצה הן בעלות פוטנציאל מכירות של כ-660 מיליון שקל.

בהתייחס לשיקום אופיס דיפו אמר רונן לוי, יו"ר הקבוצה: "לא האמינו שנצליח לעשות את זה. בטווח הזמן הזה סגרנו 9 סניפים, שבכל אחד דמי השכירות עמדו על 100-200 אלף שקל, ואנחנו בתהליך של פתיחת 8 סניפים חדשים בדמי שכירות נמוכים משמעותית ובמיקומים הנכונים".

לדבריו, "ריטייל 3000 העתיקה את המרכז הלוגיסטי שלה לרעננה, ובכך הפחתנו הוצאות חודשיות של 5 מיליון שקל. זה היה רוב ההפסד של אופיס דיפו, וכעת אנחנו בכיוון של איזון".

8 הסניפים, שנפתחים בהשקעה של כ-4 מיליון שקל, הם ברעננה, בבאר-שבע, בתל-אביב (סניף יגאל אלון שקם מחדש), בעכו, בחיפה ובאום אל-פחם.

עד סוף החודש הרשת תמנה 32 סניפים. במקביל מתנהל משא-ומתן לצמצם את שטח החנויות בשפיים מ-2,000 מ"ר ל-700 מ"ר.

לדברי לוי, "להשתלט על המצב שהיה באופיס דיפו ולהישאר בחיים זו משימה לא קלה. הבנקים לא רוצים לתת לנו ערבויות, והספקים מבקשים ערבויות כפולות. למרות הכול הצלחנו לצמצם עלויות, בלי לפטר עובדים ובלי לריב עם אף אחד".

הקבוצה מעסיקה כ-1,500 עובדים, 500 מהם הם עובדי אופיס דיפו. 50 עובדים נוספים ייקלטו בזמן הקרוב עם פתיחת הסניפים.

כניסה לתחום ספרי הקריאה

ריטייל 3000 רכשה את אופיס דיפו ב-1.4 מיליון שקל עם נכסים של 60 מיליון שקל (ציוד ומלאים). מאז, כאמור, נסגרו ונפתחו סניפים, והרשת משקיעה במכירות אונליין לקהל העסקי והפרטי. מכירות אלה, אומרת מנכ"לית אופיס דיפו, מיכל קוריאט, הניבו בגלגול הקודם של הרשת הכנסות של 150 מיליון שקל בשנה, והיא מצפה למנפם.

כיוון אחר שבוחנת אופיס דיפו הוא כניסה לתחום ספרי הקריאה, יחד עם שתי הוצאות שעמן היא מצויה במושא-ומתן. הרעיון הוא למכור ספרים במחירי מבצע, דוגמת 4 ב-100, כשבמדובר כמובן בספרים לא חדשים (בהתאם לחוק הסופרים) במתכונת של "חנות בתוך חנות".

"150 אלף לקוחות מבקרים בסניפים בכל חודש, כשהנתונים שלנו מלמדים כי מדובר בעיקר בלקוחות מזדמנים ולא בלקוחות חוזרים. זהו פוטנציאל גדול שאנחנו מתכוונים לנצל בשוק התחרותי. מי שינצח בקרב על הצרכן היא הרשת שתגיש חבילה של מגוון ומחיר משתלם. זו הזירה שכולם מכוונים אליה, ושם נהיה".

ההשקעה באופיס דיפו בשנה הקרובה נאמדת ב-14 מיליון שקל, 7 מיליון מתוכם בפרסום, ו-3 מיליון שקל בהכשרת כוח-אדם (במימון ממשלתי). 1.2 מיליון שקל הושקעו בנראות נקודות המכירה, ו-1.1 מיליון הושקעו בהקמת מרכז מכירות עסקי וניידת מכירות שתסתובב בארץ.

את רכישת השליטה בכפר השעשועים השלימה ריטייל 3000 בפברואר האחרון מקבוצת דור-אלון. הרשת מונה 75 סניפים, והכיוון שאליו הרשת מתכוונת להתפתח הוא מוצרי מולטימדיה.

בתחום המזון מחזיקה הקבוצה ברשת מישמש הכפר, הכוללת 16 סניפים, ובה נמכרים פירות יבשים, תבלינים ודברי מתיקה. הסניפים ממקומים בתוך רשתות שיווק וכחנויות עצמאיות (בתל-אביב, כפר-סבא, רחובות, חולון ואשדוד), והכוונה היא להכניס את סניפים לתוך רשת מחסני השוק.

חברת מזון נוספת שהקבוצה הכניסה נמצאת בבעלות עזרא לוי (אחיו של רונן), והיא מייבאת מוצרי מזון (בעיקר קטניות) המשווקים ברשתות שונות, בהן חצי חינם ומחסני השוק, והיא מהווה בסיס של יבוא מוצרי מישמש הכפר.

הרשת הציגה היום גם מיזם חדש בתחום האופטיקה, שאותו מנהל יאיר ברבר. הרעיון הוא לצרף אופטיקאים פרטיים שיאוגדו תחת קבוצה אחת, ועם כוח קנייה משותף יוכלו להציע מבצעים לוועדי עובדים ולקבוצות צרכנות ולרכוש משקפיים במחירים מוזלים של מותגים מובילים ומותג פרטי (שיהיה מותג יוקרתי) שיפותח בהמשך.

מבנה השותפות עם החנויות יהיה על בסיס זכיינות, כשהם יפרישו דמי השתתפות לפרסומים. החברה הוקמה בתחילת החודש, ועדיין לא נבחר לה שם.

תחזית כספית
 תחזית כספית