הערעור לביהמ"ש העליון עלה לנוחי דנקנר 240 אלף שקל

העליון, שדחה את ערעורו של דנקנר, חייב אותו בשכ"ט 240 אלף שקל ■ על ההצעה של דנקנר להיכנס לנעלי ההסדר: כל המשיבים בערעור דחו אותה

הערעור של נוחי דנקנר לבית המשפט העליון, אשר נדחה בשבוע שעבר על על-ידי נשיא העליון אשר גרוניס, עלה לדנקנר בלא פחות מ-240 אלף שקל שעליו לשלם למשיבים בערעור, ביניהם הכנ"ר, רשות ניירות ערך, הנושים והנאמנים - כך עולה מנימוקי הדחייה שפרסם היום (ב') בית המשפט. נזכיר כי דנקנר כבר חייב מאות מיליוני שקלים לבנקים בישראל.

ההחלטה לדחות את ערעור של דנקנר על שני פסקי הדין שקבע בתחילת השנה בית המשפט המחוזי - לפיהם השליטה בקבוצת אי.די.בי הועברה מידיו לאדוארדו אלשטיין ובן-משה - התקבלה פה-אחד על-ידי שלושת השופטים שעמדו בהרכב שדן בערעורו.

"דעתנו היא כי יש לדחות את הערעורים, שכן עסקינן ב'מעשה עשוי'. משמעות הדברים היא שאפילו אם היינו דנים בטענות המערערים לגופן ומקבלים אותן, עדיין היו המערערים כושלים בהשגת מבוקשם, בהתחשב בהשלכות הקיצוניות של ביטול המהלכים שנעשו עד עתה כחלק ממימוש ההסדר", כתב גרוניס.

גרוניס הוסיף כי למעשה השלמת הסדר החוב בקונצרן אי.די.בי יצרה "מציאות חדשה ומורכבת המייתרת את בירורם של הערעורים", ועדיין, הוא מציין, גם אם בית המשפט היה מתעלם מעצם השלמת הסדר החוב, עדיין לא הוצגה בפניו על-ידי דנקנר אפשרות חלופה אחרת לגבי הסדר החוב שנעשה בחברה.

בארש לטענת דנקנר כי הוא מוכן להיכנס בנעלי אלשטיין ובן-משה, טען גרוניס כי "אין בהצעה זו, במתכונת בה הועלתה לפנינו, כדי להציב חלופה ממשית... זאת ועוד, אפילו אם הייתה מוצגת חלופה ממשית, ספק אם היה מקום לקבלה בנקודת הזמן הנוכחית בשל התנגדות המשיבים".