מאמינים בדיגיטל: פובליסיס חתמה על עסקת ענק עם פייסבוק

לפי הערכות, קבוצת הפרסום התחייבה לפרסם ברשת החברתית במשך מספר שנים בהיקף של 500 מיליון דולר

קבוצת הפרסום פובליסיס, השלישית בגודלה בעולם, חתמה על עסקת ענק עם פייסבוק. הצדדים סירבו לפרט לגבי הנתונים הכספיים, אך על-פי הערכות הקבוצה התחייבה לפרסם בהיקף של 500 מיליון דולר ברשת החברתית.

לורה דזמונד, מנכ"לית חברת הפרסום והמדיה סטארקום (השייכת לפובליסיס), אשר הובילה את המגעים מול פייסבוק, אמרה כי מדובר בהסכם שיתוף-פעולה רב-שנתי אשר מטרתו לייצר אלמנטים פרסומיים סביב נתונים, וידיאו ותמונות המופיעות בפייסבוק ובאינסטגרם. בשלב הראשון שיתוף-הפעולה יהיה רלוונטי עבור שוק הפרסום בצפון אמריקה, אך בהמשך הוא יתרחב לשאר העולם.

העסקה צפויה לשנות את תמהיל המדיה של לקוחות פובליסיס ולספק להם אפשרויות פרסום נרחבות בתחום הדיגיטל.

בין היתר יקבלו הלקוחות, בהם פרוקטר אנד גמבל, וריזון, וולמארט וקוקה-קולה, הטבות כמו חשיפה טובה יותר בפייסבוק, אפשרויות פרסום שונות ברשת החברתית ותעריפי פרסום אטרקטיביים.

גישה לצוותים של פייסבוק

היבט חשוב נוסף של העסקה הוא הטמעה של מאגר הנתונים של פייסבוק בתוך המערכות של פובליסיס. המהלך יאפשר לפובליסיס לבחון את הביצועים של מודעות הפרסום ואת אחוזי החשיפה של מהלכי הפרסום השונים. הקבוצה גם תקבל גישה לצוותים של פייסבוק, שיבנו עבור לקוחות מסוימים מהלכים פרסומיים מותאמים באופן אישי.

המהלך מסמן דרך חדשה עבור פובליסיס, לאחר כישלון המיזוג עם חברת אומניקום. תקופת המגעים עם אומניקום הייתה ארוכה למדי והשפיעה על העבודה השוטפת של הקבוצה. כעת מנסה פובליסיס לשדר לשוק ולבעלי המניות "עסקים כרגיל" בדרך למהלך הדיגיטלי הגדול. בעבר חתמה החברה על חוזים בהיקפים קטנים יותר לפרסום בטוויטר, גוגל ויו-טיוב.

גם אומינקום מנסה ללכת קדימה, והיא חתמה לפני מספר חודשים על עסקת פרסום גדולה באינסטגרם, בהיקף של 100 מיליון דולר.

העסקה גם מסמלת את המעבר המסיבי של תקציבי פרסום גדולים אל עולם הדיגיטל. יו"ר פובליסיס, מוריס לוי, הצהיר בעבר פעמים רבות כי הוא מכוון להגדלת הפרסום באינטרנט ובסלולר, והקבוצה רכשה מספר רב של חברות בתחום הפרסום הדיגיטלי.

באותו הקשר התקיים בחודש שעבר פסטיבל מיוחד שנועד למכור זמן אוויר לתוכניות וידיאו ברשת. את האירוע הובילו חברות כמו יו-טיוב, AOL ויאהו, אשר ניסו לשכנע את המפרסמים להעביר חלק מתקציב הפרסום מהטלוויזיה אל האינטרנט.