"הזאב מוול סטריט" מצפה להרוויח השנה יותר מ-100 מ' ד'

הברוקר לשעבר ג'ורדן בלפורט, שהורשע בהונאת משקיעים, ישתמש בכסף כדי לפצותם

ג'ורדן בלפורט, שספר הזיכרונות שלו, "הזאב מוול סטריט", הפך לסרט בבימויו של מרטין סקורסזה, מצפה להרוויח השנה יותר משהרוויח בשיא הקריירה שלו כברוקר מניות. הרווחים יאפשרו לו לפצות את קורבנות מעשי המירמה שלו.

"אני ארוויח השנה יותר ממה שהרווחתי בשנה הטובה ביותר שלי כברוקר", אמר בלפורט בכנס שנערך אתמול (ב') בדובאי. "המטרה שלי היא להרוויח יותר מ-100 מיליון דולר, כדי שאוכל לשלם חזרה לכולם עוד השנה".

בלפורט, נואם מוטיבציוני, ישתמש ברווחיו מסבב נאומים שהקיף 45 ערים ברחבי ארה"ב, כדי לשלם כ-50 מיליון דולר למשקיעים. לדבריו, זהו חלקו בקנס.

בשנות ה-90 בילה בלפורט 22 חודשים בכלא בגין הלבנת הון והפרת חוקי הסחר בניירות ערך, לאחר שהחברה שלו, סטרטון אוקמונט (Stratton Oakmont), הוציאה במירמה ממשקיעים יותר מ-200 מיליון דולר. אשתקד הפך סיפורו של בלפורט לסרט להיט בכיכובו של לאונרדו דיקפריו.

"לאחר 6 חודשים של הפקדת כל הרווחים מסבב הנאומים בארה"ב בחשבון צד שלישי, זה ילך ישר חזרה למשקיעים", אמר בלפורט. "ברגע שכולם יקבלו חזרה את כספם, תאמינו לי שאני ארגיש הרבה יותר טוב".

רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) סגרה את החברה של בלפורט ב-1998, וב-2003 הוא הורשע, ונגזרו עליו 4 שנות מאסר. הממשלה מסרה כי קרן בת 110.4 מיליון לפיצוי הקורבנות תקבל מחצית מהכנסותיו.

"אני לא תאב-בצע", אמר בלפורט. "תאוות-הבצע אינה דבר טוב. שאפתנות היא דבר טוב. תשוקה היא דבר טוב. התשוקה משגשגת. המטרה שלי היא לתת יותר משאני מקבל, וזאת צורת הצלחה בת-קיימא".

בלפורט מודה כי גזל כסף ממשקיעים, בגד בנשותיו ואף היה כה מכור לסמים בשלב מסוים בחייו, שבעט באשתו השנייה במורד המדרגות לעיני בתו. למרות הקנסות שנגזרו עליו, הוא טוען כי מרבית פעילות הסחר שלו הייתה חוקית.

"99% מהעסק היו חוקיים", אמר בלפורט. "הכול היה עניינים של חברת ברוקרים. הכול היה חוקי".

בדובאי, שבה נאם בלפורט, קוצר אורכו המקורי של הסרט - שעלות הפקתו הגיעה ל-100 מיליון דולר ושהניב לדיקפריו את פרס גלובוס הזהב - ב-25%, כדי לסנן סצנות סמים וסקס. בגרסה המקורית של הסרט מופיעה המילה "פאק" 569 פעמים - יותר מאשר בכל סרט אחר באורך מלא, לדברי אתר האינטרנט Internet Movie Database.