העסקה שתשאיר את הקינגס 35 שנה (לפחות) בסקרמנטו

קבוצת ה-NBA קיבלה אישור לבניית אולם בעלות של 477 מיליון דולר, כאשר 223 מיליון דולר מהמימון יגיע מקופת העירייה

אחרי מספר שנים של אי ודאות, במסגרתן גם היתה קרובה מאוד לעבור לשחק בעיר אחרת, סיכמה קבוצת ה-NBA סקרמנטו קינגס עסקה במסגרתה ייבנה עבורה אולם חדש בעלות של 477 מיליון דולר. העסקה היא ל-35 שנים, וכוללת התחייבות של העירייה לממן 223 מיליון דולר מהבנייה, בעוד שראשי הקינגס יישאו בעלות של 254 מיליון דולר.

האולם שבנייתו אמורה להסתיים לקראת פתיחת עונת 2016/17 אמור לייצר מקומות תעסוקה רבים עבור האוכלוסיה בבירת קליפורניה, שתתבטא ב-11,000 משרות בנייה, ועוד 4,000 עובדים זמניים.

הסאגה סביב המעבר האפשרי של הקינגס לעיר אחרת החלה בתקופת הבעלים הקודמים, האחים מאלוף, שאיימו להעביר את הקבוצה ללאס וגאס, אנהיים או וירג'יניה. מי שעצר את המהלך הוא ראש העיר, קווין ג'ונסון, שחקן עבר ב-NBA, שהחל לפעול למציאת מימון לבנייה בעיר.

גם אחרי שהאחים מאלוף מכרו לפני כשנתיים את הפרנצ'ייז לקבוצה אותה הוביל איש העסקים ויואק רנאדייב, ניסו בעיר למצוא פיתרון לבניית אולם חדש שיאפשר הגדלת ההכנסות וישאיר את הקינגס בעיר.

האולם הנוכחי של הקינגס Sleep Train Arena, נבנה ב-1987 ונחשב לאחד המיושנים בליגה, והוא הסיבה העיקרית לקושי של הקינגס לייצר הכנסות - ההכנסה השנתית של הקינגס עומדת על 115 מיליון דולר, ומדרגת אותה במקום ה-29 מבין 30 הקבוצות בליגה בקטגוריה זאת.