4 חברות ניגשו למכרז השכירות ברמת השרון, בלי מוסדיים

מדובר במכרז לבניית 246 יחידות דיור במזרח העיר רמת השרון, 61 מהן במחיר מפוקח לזכאים ■ 4 החברות הן אפריקה ישראל, שיכון ובינוי נדל"ן, קבוצת אביב וגיא ודורון לוי

ארבע חברות נדל"ן הגישו הצעות למכרז השכירות השני שפרסמה הועדה הבין משרדית ונסגר אתמול (ג'). מדובר במכרז לבניית 246 יחידות דיור במזרח העיר רמת השרון, 61 מהן במחיר מפוקח לזכאים. למכרז זה הוגשו ארבע הצעות על ידי ארבע חברות נדל"ן: אפריקה ישראל, שיכון ובינוי נדל״ן, גיא ודורון לוי בע״מ וחברת אביב ושות׳. כל החברות הללו הגישו גם הצעות למכרז הראשון שפרסמה הועדה הביו משרדית בהרצליה, לבניית 215 יחידות דיור. מכרז בו זכתה בסופו של דבר חברת אפריקה ישראל מגורים יחד עם אפריקה נכסים שהציעה 75 מיליון שקל על הקרקע. לעומת המכרז בהרצליה אליו הוגשו שבע הצעות שונות שכללו גם גופים מוסדיים, למכרז זה ניגשו רק חברות נדל"ן. מכרז זה נחשב בקרב היזמים והקבלנים לפחות אטרקטיבי וזאת בשל החשש מטיפול בקרקע שעשויה להיות מזוהמת במתחם.

על פי תנאי המכרז, תחילת הבנייה צפויה בתוך שנה וסיום הפרויקט בתוך כשלוש שנים. ועדת המכרזים תפרסם את הזוכה במכרז בימים הקרובים. המכרז ברמת השרון, כמו גם המכרז בהרצליה, נוהל על ידי הוועדה הבין משרדית בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית, אושיק בן עטר, ובהשתתפות רכז שיכון באגף התקציבים, אריאל יוצר, ונציגי רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון ולווה משפטית על ידי סגן בכיר ליועץ המשפטי במשרד האוצר, אלדר דוכן. מכרזים אלו הם הסנונית הראשונה של תוכנית הדיור הנרחבת של שר האוצר, יאיר לפיד, שכוללת חזון לבניית 150 אלף דירות להשכרה ברחבי הארץ בעשור הקרוב.

ממשרד האוצר נמסר היום כי בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים נוספים לדיור להשכרה ביניהם 390 יחידות דיור במתחם הגדנ"ע בתל אביב ו-1,200 יחידות דיור במתחם הרופאים בתל השומר. מכרז נוסף, בחיפה, הכולל גם דירות להשכרה וגם דירות למכירה נמצא כבר באוויר ופורסם ועתיד להיסגר בקרוב.

במסגרת פרויקט הדיור הלאומי ובהתאם להוראות רשות מקרקעי ישראל, דייר שיחתום על חוזה במתחם יוכל להתגורר בו 5 שנים עם אופציה להארכה ב-5 שנים בכל פעם שחוזה השכירות מסתיים. תנאי השכירות וחוזה השכירות מוגדרים מראש בתנאי המכרז. עדכון המחיר בכלל הדירות, בהתאם להמלצות צוות 90 הימים, יהיה מפוקח וצמוד למדד המחירים לצרכן בלבד לתקופה של 3-5 שנים. לאחר מכן יועלה שכר הדירה לכלל הדיירים ב-1% לשנה בלבד לכל היותר.