דיווח: אברג'יל הכניס את ב. יאיר לעסקאות נדל"ן נחשקות

"ידיעות אחרונות": החשד הוא כי ב. יאיר ואנשיה הלבינו עשרות מיליוני שקלים עבור אברג'יל - ובתמורה הוא הכניסם לפרויקטים עסקיים שקשה לחדור אליהם

פרשת ב. יאיר מסתעפת: לאחר שאמש (ד') בית המשפט התיר לפרסם כי היא החברה העומדת מאחורי החשדות להלבנת הון עבור ארגון הפשע של יצחק אברג'יל, מפרסם הבוקר (ה') העיתון "ידיעות אחרונות" כי החשד המרכזי הוא כי חברת ב. יאיר ואנשיה הלבינו עשרות מיליוני שקלים עבור אברג'יל - ובתמורה הוא הכניס אותה לפרויקטים עסקיים שקשה לחדור אליהם.

על-פי הדיווח, סביב הפרשה קיימים שני מסלולים: מסלול "המענקים" ומסלול ההלבנה. מסלול "המענקים" כלל על-פי החשד כניסה לפרויקט חדש של ב. יאיר, דיווח לבורסה של עלות גבוהה מהעלות האמיתית והעברת ההפרש לארגונו של אברג'יל. בתמורה, אברג'יל פתח לחברה דלתות עסקיות.

מסלול ההלבנה כלל העברת עשרות מיליוני שקלים, על-פי החשד, שהושגו בדרכי פשיעה לחברת ב. יאיר, ואז "כיבוס" סכומי הכסף בעסקאות של ב. יאיר.

מחברת ב. יאיר נמסר בתגובה כי "החברה ממשיכה את עבודתה כרגיל מול אלפי לקוחותיה בפרויקטים למגורים ולמסחר. ב. יאיר, שהיא כידוע מחברות הנדל"ן הציבוריות המובילות במשק, תמשיך לשרת נאמנה את הרוכשים ואת בעלי האג"ח שלה. בקרוב יתברר כי החשדות נגד החברה - אין בהם ממש".