מיני-מבחן דרכים: מרצדס E400 קופה - "הלוואי עליי"

נסיעה במכונית ספורטיבית של מרצדס בישראל של 2014 היא מעין ניסוי שטח חברתי

נסיעה במכונית ספורטיבית של מרצדס בישראל של 2014 היא מעין ניסוי שטח חברתי. מנעד התגובות שהיא מקבלת ברחוב משקף היטב את הקטבים של החברה הישראלית, ונע בין בקשות לצילומי סלפי בנוסח "איזה ריאליטי מצלמים כאן?", דרך פעולות "תג מחיר" כגון ניסיונות עקיפה ברבריים ועד מבטים מעונים שאומרים "יכולתי לקנות דירה בכסף הזה". אבל אל דאגה - זה כנראה רק עניין של זמן עד שהיצרנים יפתחו שמשות אלקטרוניות, שיסננו מהיושבים ברכב סצנות כאלה.

בין לבין, אפשר להתנתק ולהתייחס למכונית הזו כאל תצוגת תכלית של מיטב העיצוב והטכנולוגיה מבית יצרנית הרכב העשירה בעולם. ה-E קופה היא מכונית נמוכה, רחבה ושרירית, שאלמנט העיצוב הבולט שלה הוא קשת גג מאסיבית מרהיבה, שנמתחת מהחרטום עד הזנב ללא הפרעה של עמוד אמצע. גם מודל 2014 קיבל את החרטום החדש והמשפחתי של מרצדס, עם פנסים מעוקלים וגריל בולט, והמכלול הסופי מקרין יופי ארכיטקטוני מאופק ונקי, שפונה לאינטלקט לא פחות מאשר לרגש.

עמדת הפיקוד שוכפלה מסדרת ה-E החדשה קלאס, ומשלבת מחוונים קלאסיים עם היי-טק בדמות שלל צגים. הכול בנוי באיכות שחצנית כמעט, ומאורגן בסדר ובהיגיון של מחנה צבא אוסטרי. מטעמי נוסטלגיה, כנראה, מרצדס מתעקשת להיצמד לכמה ממוזרויות הנדסת האנוש המסורתיות שלה, כמו מוטות הגה ששולטים ביותר מדי פונקציות.

זו אינה מכונית ענקית, אבל היא מציעה שפע של מרחב רגליים וכתפיים לשני נוסעים מלפנים ולשני נוסעים (בלבד) מאחור. יש גם חלונות צד גדולים שלא משרים תחושה קלאוסטרופובית על היושבים מאחור, ואפילו תא מטען גדול ושימושי.

למרות הסימול "400" המנוע אינו V8 שמנמן, אלא V6 טורבו חדש בנפח של שלושה ליטרים בלבד. חיסרון הצילינדרים והסמ"קים לא משפיע על דבר בשטח - עם 333 כ"ס ו-48 קג"מ שעומדים לרשות הנהג כבר ב-1,400 סל"ד, זו מכונית ביצועים רצינית. הזינוק מאפס ל-100 קמ"ש מתבצע ב-5.2 שניות בלבד.

מרצדס ממשיכה לנסות לפלוש לטריטוריות הדינמיות של ב.מ.וו בחיפוש אחרי קהל צעיר, וה-E400 קופה מתקרבת למטרה יותר מכל מרצדס אחרת שבה נהגנו לאחרונה. יש לה היגוי חד ונכונות למשחקי אספלט מהנים, אם כי כמו כל מרצדס זו מכונית שמפגינה נוחות סבירה בהחלט, ויכולה לשייט מאות קילומטרים ביום מבלי להתיש את הנהג. מרצדס E400 קופה עולה 557 אלף שקל. מי שרוצה את הסטטוס ומוכן להסתפק בביצועים פחות דרמטיים, יכול לחסוך 100 אלף שקל ולרכוש את גרסת ה-E250 קופה, אבל אנחנו משערים שחיסכון הוא לא היעד המרכזי בפלח הזה. כך או כך, זו מכונית שהולמת את ההגדרה "הלוואי עלי".