שמן נפט וגז: "חלק מבעלי השליטה עוכבו לחקירה במשטרה"

(עדכון) - בעלי החברה הם ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי; המנכ"ל הוא יוסי לוי, ויו"ר הדירקטוריון הוא מיכאל בר-חיים ■ שמן: "החברה ונושאי המשרה לא נחקרו"

המסחר במניית חברת שמן נפט וגז הופסק היום (ג') בשעה 11:24 לקראת דיווח מהותי של החברה, אשר הודיעה בצהריים כי חלק מבעלי השליטה בה עוכבו הבוקר לחקירה במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בנמל אשדוד.

"חלק מבעלי השליטה בחברה (אשר אינם מכהנים כנושאי משרה בחברה) עוכבו הבוקר לחקירה על-ידי משטרת ישראל במסגרת חקירה שהיא מנהלת לגבי התקשרויות בנמל אשדוד, ביניהן, למיטב ידיעת החברה, התקשרות של החברה לקבלת שירותים מצד ג' לשכירת שטח אחסון ורציף ושירותים נלווים לצורך ביצוע קידוח 'ים 3'. למיטב ידיעת החברה, החברה ו/או מי מנושאי המשרה בה לא נחקרו באזהרה במסגרת החקירה הנ"ל", נכתב בדיווח לבורסה.

בעלי החברה הם ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי. המנכ"ל הוא יוסי לוי, ויו"ר הדירקטוריון הוא מיכאל בר-חיים. החברה נסחרת לפי שווי של 19.6 מיליון שקל.

אחת הפרשיות הבולטות שנבדקה בשבועות האחרונים על-ידי מבקרים חיצוניים הייתה התקשרותה של חברת שמן, בראשות הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עם חברת דנה. שמן, שביצעה קידוח כושל בניסיון לגלות נפט מול חוף פלמחים, שכרה את שירותי הנמל שלה מדנה ולא ישירות מהנמל ונהנתה מתנאים מועדפים, תמורת תשלום גבוה פי 10 מהתשלום ששילמה דנה לחברת הנמל.

יצוין כי ג'קי בן-זקן, איש עסקים בולט ובעל פעילות ענפה באשדוד, היה באותו זמן אחד מבעלי המניות העיקריים בשמן.