צופים התלוננו על הקמפיין של פאנטה: "מעודד בריונות"

מדובר בתשדיר בו מכונה אחד הילדים "ילד כאפות המרטיב במיטה" ■ הרשות השנייה טוענת כי הקמפיין ירד משידור בשל התערבותה, אולם בחברה המרכזית למשקאות טוענים כי מסע הפרסום בא לסיומו כבר לפני חודש

הרשות השנייה טיפלה בתקופה האחרונה בשורה של תלונות נגד תשדיר הפרסומת של המשקה "פאנטה" של החברה המרכזית למשקאות. הרשות אף טוענת כי הקמפיין ירד משידור בשל התערבותה, אולם בחברה למשקאות טוענים כי מסע הפרסום בא לסיומו כבר לפני חודש.

בתשדיר מכונה אחד הילדים "ילד כאפות המרטיב במיטה", והוא הוגדר על-ידי נציב התלונות ברשות השנייה "פוגעני ומשפיל".

באחת הפרסומות נראה אחד הילדים המאוירים כמי שמנסה להרשים ילדה אחרת שאינה דוברת את שפתו ומקריא פתק מדף שנכתב לו שבו הוא אומר: "אני ילד כאפות מרטיב במיטה", זאת לקול צחוק הילדים האחרים.

בעקבות שידור הפרסומת פנו בימים האחרונים צופים נזעמים אל נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב.

"האם זו הסטיגמה שנכון להעביר לציבור ולילדים בפרט, שילדים שמרטיבים במיטה הם ילדי כאפות? האם נכון להפוך ילדים הסובלים מקושי זה ללעג בעיני חבריהם?", כתב אחד הפונים.

פונה אחר כתב: "שפה אלימה כזו לא ראויה בפרסומת שמשודרת בכל שעות היום. במיוחד הלעג להרטבה במיטה הוא בריוני".

פונה אחרת כתבה: "אין מקום בטלוויזיה לפרסומות מסוג זה שצוחקות על בעיות רפואיות אמיתיות שהרבה ילדים סובלים ממנה. אזכור אומלל ולא ראוי בכל קנה-מידה. מה ילד שסובל מהרטבת לילה אמור לחשוב? שעדיף לו להתאבד".

מהרשות השנייה נמסר כי "בימים האחרונים הודיעה המפרסמת את פאנטה כי היא ערה לתגובות שיעורר התשדיר בקרב הצופים, וכי בעקבות זאת היא החליטה להוריד את התשדיר. עוד היא החליטה כי היא תערוך שינויים בתשדיר במקרה שיוחלט לשדרו שוב. במסגרת זו יוסרו הביטויים 'ילד כאפות' ו'מרטיב במיטה'".

רגב בירך על החלטת חברת הפרסום להסיר את התשדיר. לדבריו, "אמנם מדובר בתשדיר הומוריסטי, אך אין פירוש הדבר שבמסגרת זו יושפלו ילדים רבים הסובלים מבעיה זו או אחרת. אני מברך על החלטת המפרסם לגלות רגישות לילדים ולהסיר את התשדיר הפוגעני".

מהחברה המרכזית נמסר בתגובה כי "הקמפיין הסתיים לפני חודש. אנו רוכשים כבוד רב לצרכנים ולצופים שלנו, ובאף מסע פרסום אין לנו שום כוונה לפגוע בהם בשום צורה".