הרב פינטו מסר עדות נגד ארביב במסגרת הסכם עד המדינה

זאת לאחר ששלשום שב פינטו לישראל מארה"ב, שם שהה בחודשים האחרונים

גם היום (ד') מסר הרב יאשיהו פינטו עדות, במשך שעות ארוכות, במשרדי מח"ש בירושלים. זאת, לאחר ששלשום (ב') שב לישראל מארה"ב, שם שהה בחודשים האחרונים.

עדותו של פינטו ניתנת בעקבות חתימת הסכם עד מדינה בינו לבין הפרקליטות, שלפיו הוא ואנשיו ישתפו פעולה בעדויות ובראיות נגד ניצב מנשה ארביב, לשעבר מפקד להב 433 במשטרה. עם זאת, כתב האישום נגד הרב פינטו לא יימחק כליל, והפרקליטות תעמידו לדין ותבקש לגזור עליו שנת מאסר בפועל.

את המשא-ומתן על הסכם עד המדינה עם פינטו ניהלו מטעם התביעה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, שי ניצן. מטעמו של פינטו ניהלו את המשא-ומתן עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר.

לפני כ-4 חודשים, משהוסר צו איסור הפרסום מעל החשדות נגד ניצב ארביב, הוא נאלץ לפרוש מתפקידו כמפקד יחידת החקירות הארצית להב 433 נוכח הבדיקה המתנהלת נגדו במח"ש. ארביב דרש מוינשטיין לנקות אותו לחלוטין מכל החשדות, ואף שיגר ליועמ"ש ולמח"ש ראיות מטעמו, הסותרות לדבריו את טענותיו של פינטו כלפיו בתחום טוהר המידות.

על-פי החשדות, ארביב קיבל כ-22 לינות במלון "מטרו" בלב מנהטן; נהנה מארוחות חינם במלון; קיבל הנחה ברכישת בית בצפון תל-אביב; זכה לסיוע בהענקת גרין קארד לארה"ב לבנו ולכלתו של ארביב וסיוע כספי חודשי לבנו; וכן זכה במימון כרטיסי טיסה לבנו של ארביב ולכלתו. סנגוריו טענו כי טענות אלה הן הזויות ומשוללות כל יסוד.

סנגוריו של ארביב טענו כי "הרב פינטו ואנשיו ממציאים שקרים נגד ארביב ובני משפחתו, באשר לטובות הנאה מרושעות ודמיוניות, על מנת לנסות ולדחות את הגעת הרב לישראל לעמוד למשפט על פשעיו לכאורה".

לדבריהם, "הטרגדיה היא שהמדינה איפשרה לעבריין - כפי שקראתם לו בעצמכם - לעכב את הבאתו בפני בית המשפט בזכות כזבים במצח נחושה, באופן שאף הצליח לגרום לניצב עטור הצלחות מקצועיות לפרוש, על לא עוול בכפו, ממשטרת ישראל".