גולף תרכוש את החברה האחות כיתן ב-11 מיליון שקל

המחיר - בהתאם להערכת השווי שבוצעה לפעילות בישראל ■ תפעל למכירת פעילויות ומכונות לטובת פירעון אשראי בנקאי וחוב שוטף

חברת כלל תעשיות (כת"ש) של לן בלווטניק מקדמת את עסקת בעלי העניין למכירת חברת הטקסטיל כיתן לחברה האחות גולף . זימון אסיפת בעלי מניות שפורסם היום (ד') חושף כי התמורה בעסקה צפויה לעמוד על 11 מיליון שקל בלבד, בכפוף להתאמות.

דוחות כיתן ישראל מלמדים כי ב-3 השנים האחרונות (2011-2013) הפסדיה הצטברו לכ-15 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2014 היא הפסידה כחצי מיליון שקל, על מחזור הכנסות של כ-13 מיליון שקל.

מחיר העסקה נקבע לפי הערכת שווי שביצע משרד רואי החשבון דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר, שהעריך את שווי הפעילות של כיתן בישראל ב-11.4 מיליון שקל.

בכת"ש מציינים כי כיתן תפעל למכירת פעילותה בחו"ל (כיתן אירופה) ולמכירת המכונות ששימשו לפעילותה בישראל, שהופסקה בשנה שעברה. התמורה מהמימושים, יחד עם יתרת המזומן של כיתן, ישמשו לפירעון האשראי הבנקאי שלה בהיקף 18 מיליון שקל, פירעון חוב שוטף של 2.5 מיליון שקל לכת"ש ופדיון חלק משטרי ההון שהנפיקה לה כת"ש.

כיתן מייצרת מוצרי טקסטיל לבית מאז 1958, ובשנים האחרונות, בדומה לחברות טקסטיל ישראליות נוספות, היא מתקשה להתמודד עם עלויות הייצור ועם התחרות מול שווקים זולים יותר. החברה מפעילה 25 חנויות ברחבי הארץ בהן היא מוכרת את מוצריה, ובנוסף מציעה את המוצרים ברשת המשביר לצרכן ובאופן ישיר לארגונים וחברות.

מנכ"ל חברת האופנה גולף, אלי מיזרוח, מסר היום כי "הרכישה מהווה שלב בהגשמת האסטרטגיה של החברה להגדלת היקף הפעילות ופריסת המותגים שלה. רשת כיתן מהווה תוספת משמעותית לפורטפוליו של גולף".

דוחות גולף לרבעון הראשון של 2014 הצביעו על מגמה דומה לאלה שהציגו המתחרות פוקס וקסטרו: הרווח הנקי צנח ב-71% ל-4 מיליון שקל בלבד, אחרי שההכנסות נחלשו ב-14% ל-151 מיליון שקל, במקביל לשחיקה ניכרת ברווח הגולמי והתפעולי.