ביהמ"ש: 11 שנות מאסר לשושן ברבי - דרס והפקיר 3 נשים

ברבי, שדרס למוות 3 הולכות רגל בנתניה, הורשע בגרימת מוות ברשלנות, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה והחזקת סם לצריכה עצמית ■ עפ"י ההסדר נמחק סעיף ההריגה שיוחס לו בכתב האישום המקורי

דרס למוות והפקיר, ונשלח ל-11 שנים מאחורי הסורגים: השופטת ורדה מרוז מבית המשפט המחוזי במחוז מרכז אישרה היום (ה') את הסדר הטיעון שהושג עם שושן ברבי, בו נמחק סעיף הנהיגה בשכרות, וסעיף ההריגה הופחת לגרימת מוות ברשלנות.

ברבי הורשע בנוסף בשיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה, החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית ושימוש בסם מסוכן לצריכה עצמית. נוסע נוסף, אורן חנונה, הורשע בהפרת חובת הנוסע להתקשר לגופי הצלה בתאונה בעלת נפגעים.

בגין הרשעתו נדון ברבי ל-11 שנות מאסר בפועל, לאחר שדרס למוות והפקיר 3 נשים בנתניה לפני כשנתיים. ברבי דרס את סבטלנה יגודייב, את בתה שושנה ואת דודתה אלכסנדרה רובינוב באוגוסט 2012 - ונמלט מהמקום. הוא נתפס לאחר מצוד בן כמה ימים שהתנהל אחריו.

על 3 העבירות של גרימת מוות ברשלנות נגזרו על ברבי 3 שנות מאסר, זאת בתוספת של 7 שנים בכלא על עבירת ההפקרה. בסך-הכול, כאמור, הוטלו על ברבי 11 שנות מאסר, בתוספת שנת מאסר על-תנאי שהופעלה מעבירה קודמת.

רישיונו של ברבי נשלל לתקופה של 24 שנים, והוטל עליו לשלם פיצויים למשפחות הקורבנות: 100 אלף שקל למשפחתן של סבטלנה ושושנה יגודייב ז"ל ו-50 אלף שקל למשפחתה של אלכסנדרה רובינוב ז"ל.

מיד לאחר מסירת גזר הדין, התמוטטה קרובת משפחה של ברבי מחוץ לאולם. פרמדיקים הוזעקו למקום והעניקו לה טיפול רפואי. מספר קרובי משפחה אחרים של הדורס החלו לבכות, בהם אשתו של ברבי, ניצה. גם אמו של ברבי התמוטטה לאחר מתן גזר הדין ששלח את בנה ל-11 שנות מאסר.

על אורן חנונה, שישב ליד ברבי ברכב בזמן האירוע, נגזרו 12 חודשי מאסר - זאת לאחר שהורשע במסגרת ההסכם בעבירה שעניינה חובת הנוסע לדווח על המקרה לגופי ההצלה.

בני משפחות הקורבנות הגיבו בזעם לעונש, שלדעתם אינו משקף כלל את חומרת העבירה. רודי יגודייב, בנה של סבטלנה יגודייב ז"ל שנדרסה למוות, מחה על העונש: "זה היה אמור להיות 10 שנים לכל אישה שהוא הרג. המדינה הפקירה אותנו. אני מוכן להתחלף עם ברבי ולשבת 10 שנים בכלא, רק שיחזירו לי את אמא שלי ואת אחותי. אני בוכה כל יום ויבכה כל החיים. אין טיפה של הגינות בעונש הזה ובטח לא נחמה".

"התחושות קשות מאוד, שום פסק דין ועונש לא יחזיר לי את אמא שלי. ציפיתי לעונש הרבה יותר כבד", סיפרה לריסה זטלאווי, בתה של אלכסנדרה רובינוב ז"ל. "ברבי העבריין ברח ותכנן בקור-רוח את כל התהליכים, לא מצא לנכון לעצור ולהגיש עזרה. כל הזמן הזה נלחמתי על זכרה של אמא שלי, ואחרי עונש כזה אי-אפשר לומר שמישהו הרוויח".

בתגובה לגזר הדין, מסרו עורכי דינו של ברבי, מוטי כץ ודוד יפתח, כי "גזר הדין מחמיר מאוד, משום שהוא סוטה באופן קיצוני ממתחמי הענישה בעבירות דומות בשנים האחרונות. היה מקרה שבו 24 בני אדם נהרגו בתאונה, ו-8 שנים נגזרו על הנאשם שהורשע בגרימת מוות ברשלנות. בית המשפט הושפע מה'הילה' שצוירה סביב הנאשם - וגזר את העונש החריף בהתאם".