ח"כ יחימוביץ' תומכת בריבלין לנשיאות: "דמוקרט ונקי כפיים"

יחימוביץ' היא היחידה במפלגת העבודה שאינה תומכת במועמד המפלגה פואד בן אליעזר ■ יחימוביץ': "דווקא כאיש ימין, שדעותיו במקרים רבים הפוכות לשלי, הוא כבר עמד במבחן, והיה סלע איתן על משמר הדמוקרטיה"

שלי יחימוביץ' / צילום: תמר מצפי
שלי יחימוביץ' / צילום: תמר מצפי

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) הודיעה היום (ב') כי תצביע לרובי ריבלין לכהונת נשיא המדינה. יחימוביץ' היא היחידה מבין חברי סיעת העבודה שלא חתמה למועמד המפלגה לנשיאות, בנימין פואד בן אליעזר, לאחר שהצהירה כבר אז כי אין בכוונתה לתמוך במועמדותו.

"רובי הוא הראוי והמתאים ביותר לכהונה. דמוקרט לתפארת, ישר ונקי כפיים, צנוע בהליכותיו האישיות וממלכתי בתפיסתו ובהתנהגותו. דווקא כאיש ימין, שדעותיו במקרים רבים הפוכות לשלי, הוא כבר עמד במבחן, והיה סלע איתן על משמר הדמוקרטיה. מדובר באדם עתיר ניסיון ומעורר כבוד, ששום עבודה למען הציבור בישראל אינה למטה מכבודו", כתבה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה.

לריבלין ויחימוביץ' יחסים קרובים מאז כיהנו השניים כחברי ועדת הכספים של הכנסת בכנסת ה-17. "ההצבעה לנשיאות היא אמנם אישית וחשאית, אבל יש לי מחויבות לשתף אתכם. ההצבעה צופה פני עם, חברה וציבור - ולא צופה חשבונות פוליטיים. וכן, אני מודה - אני גם מאוד אוהבת את רובי. אבל זו ביצה ותרנגולת, כי מלכתחילה אני אוהבת אותו בגלל כל מה שהוא. ומה שהוא - עושה אותו הראוי והמתאים ביותר לכהונת נשיא מדינת ישראל", הוסיפה יחימוביץ'.

הבחירות לנשיאות יתקיימו ביום שלישי הבא החל מהשעה 11:00. על רקע הערכות כי ידרש סיבוב שני, יזכו חברי הכנסת להפסקה של 20 דקות מתום הסיבוב הראשון ועד לתחילת ההצבעות של הסיבוב השני. על פי הערכות בשעות אחר הצהריים המוקדמות יוכתר הנשיא העשירי של ישראל.