"הריבית הנמוכה ממשיכה להוסיף דלק לשוקי המניות"

"במניות - מומלץ לאזן בין סיכון המחיר לסיכוי הנובע מרמות הריבית הנמוכות" ■ ממליץ לחלק את הרכיב המנייתי בתיק 40%-60% לטובת שוקי חו"ל, שבהם כדאי להיחשף למניות דרך תעודות סל וקרנות לנוכח העלויות הגבוהות

שי מימון / צילום:  תמר מצפי
שי מימון / צילום: תמר מצפי

על רקע רמות השיא בהן נסחרים המדדים המובילים בארץ ובעולם, בבית ההשקעות מיטב דש סבורים כי תיק ההשקעות הנוכחי צריך לאזן בין הסיכון הגלום ברמות מחירים אלו, לבין הסיכוי בשווקים, הנובע מסביבת הריבית הגלובלית הנמוכה.

מנהל ההשקעות שי מימון אומר כי "בשוקי המניות רמת המחירים לא זולה, כאשר המכפיל של מדד תל אביב 100 הוא 18.75, המכפיל של ה-S&P האמריקאי עומד על 17.4, מדד EURO STOXX 600 נסחר במכפיל של כ-21 - ואלה מכפילים לא נמוכים בראייה היסטורית".

יחד עם זאת, מימון סבור כי "רמת הריביות הנמוכה ממשיכה להוסיף דלק לשוקי המניות, וצפויה להמשיך להסיט כספים מהאפיקים הסולידיים אל עבר נכסי הסיכון. לכן, יש לנסות לאזן בין סיכון המחיר לבין המשך הסיכוי שנובע מרמות הריבית הנמוכות".

בהתאם לנקודת מבטם על השווקים, במיטב דש ממליצים להשקיע כ-15% מתיק ההשקעות ברכיב המנייתי, בחלוקה של 40%-60% לטובת שוקי חו"ל - 6% לשוק הישראלי ו-9% לשווקים שמעבר לים, בחלוקה שווה בין השוק האמריקאי לשוקי אירופה.

מימון מציין כי "למשקיע הממוצע כדאי לבצע את החשיפה לשוקי חו"ל בעיקר באמצעות תעודות סל וקרנות, שכן העלויות הגבוהות לא מאפשרות רמת פיזור מספקת בהחזקה ישירה של מניות".

"כדאי להיחשף לתחום הגז המקומי"

לגבי השוק המקומי, אומר מימון כי "יש להיחשף בעיקר למניות אשר לא מושפעות בצורה ישירה מהצרכן המקומי". בין אלה שהוא מזהה בהן פוטנציאל מזכיר מימון את אלביט מערכות וקבוצת דלק. "אלביט מערכות מצליחה להיכנס לשווקים שהחברות הגדולות בתחום לא נכנסות אליהם, וסוגרת חוזים חדשים", מציין מימון בקשר לחברת התעשיות הביטחוניות. "אנחנו מעריכים תזרים מייצג לחברה בסך 235 מיליון דולר, המשקף מכפיל 11".

על הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה, אומר מימון כי "כדאי להיחשף לתחום הגז, וקבוצת דלק מספקת פיזור גבוה בענף האנרגיה. דלק מחזיקה הן במאגרים פעילים המניבים תזרים מזומנים כבר היום, והן במאגרים בשלבי פיתוח אשר מתומחרים בשיעורי היוון גבוהים, שצפויים לרדת ככל שיתקרבו למועד תחילת ההפקה".

עוד על דלק, הוא אומר כי "החברה מחזיקה נכסים בהיקף של כ-21 מיליארד שקל, אל מול חוב נטו של כ-4.3 מיליארד שקל. הקבוצה פועלת לאחרונה למימוש נכסים אשר לא נמצאים בליבת העשייה, לצורך המשך השקעות והשבחת נכסי הגז שלה".

"לא לקחת סיכון במח"מ בתיק האג"ח"

לגבי אפיק האג"ח הממשלתיות אומר מימון כי "רמת המחירים בישראל מגלמת כבר היום הסתברות להורדת ריבית נוספת בחודשים הקרובים. כמו כן, האג"ח האמריקאית ל-10 שנים רשמה ירידת תשואה חדה, בין היתר כתוצאה מציפייה להקלה כמותית באירופה, כך שהחדשות הטובות אם יהיו, בחלקן מגולמות במחיר. עניין זה מגדיל את הסיכון לאכזבה וירידות שערים, במידה שהתרחישים לא יתממשו במלואם".

בהתאם לכך, המלצתו של מימון היא "לא לקחת סיכון מח"מ בתיק, ולשבת במח"מ של 3-3.5 שנים בצורה סינתטית".

בהתייחס לרכיב הקונצרני, מימון ממליץ "לשלב אג"ח בדירוגים נמוכים במח"מ קצר, שכן ככל שפער התשואה באג"ח הקונצרניות גבוה בהשוואה לאג"ח הממשלתית המקבילה, הן ייפגעו פחות מתרחיש של עליית תשואות".

מימון גם מתייחס למצב המאקרו של השוק המקומי, ואומר כי "אנו עדים לחולשה בביקושים, כאשר ירידה בשכר הממוצע במשק מתחילת השנה, בשילוב עם העלאת מסים, מודעות צרכנים גבוהה ומחירי דיור יקרים, גרמו לכך שהציבור לא ממהר להוציא את הכסף מהארנקים. דבר זה הוביל לירידה בשיעור של 2% בהוצאה לצריכה פרטית במהלך הרבעון הראשון של השנה".

מימון מוסיף ומציין כי "מדד המחירים לצרכן ממשיך לגרום לכלכלנים 'לאכול את הכובע', כאשר הוא מקפיד כמעט מדי חודש להפתיע כלפי מטה אל מול התחזיות. הנתונים הללו, בשילוב עם שקל חזק מול סל המטבעות המכביד על היצואנים, אילצו את בנק ישראל לבצע במהלך השנה הפחתת ריבית אחת בשיעור של 0.25%, לרמה של 0.75%. במסגרת ההנחות שלנו לביצוע השקעות, אנו מניחים המשך הישארות הריבית ללא שינוי".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של שי מימון
 ההמלצות של שי מימון

תיק האג
 תיק האג