המגרש האחרון בפארק צמרת: מגדל בן 50 קומות ו-189 דירות

לאחר שנים של מחלוקות בין בעלי הקרקע, קנדה ישראל ובסר ירכשו את הזכויות במגרש המוערכות ב-220 מיליון שקל ויקימו עליו את המגדל האחרון בשכונה

קבוצת קנדה ישראל בבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאיר וקבוצת בסר בבעלות נחשון קויתי חתמו היום (ג') על הסכם שיתוף-פעולה להקמת הבניין האחרון בשכונת פארק צמרת הממוקם בחלקו הדרומי של השכונה, עליו יוקם המגדל הגבוה ביותר בשכונה הכולל 50 קומות ו-189 דירות. על-פי ההסכם, הקבוצות יארגנו קבוצת רכישה שתרכוש את הזכויות במגרש המוערכות ב-220 מיליון שקל, סכום המשקף סך של 1.2 מיליון שקל בממוצע עבור מרכיב הקרקע לדירה.

החתימה על ההסכם התאפשרה לאחר שנים של מחלוקות בין בעלי המגרש, שחלקם התקשרו עם חברת בסר וחלקם עם חברת קנדה ישראל. המחלוקות שהגיעו אף להליך פירוק שיתוף בבית המשפט, נפתרו לאחר ששתי הקבוצות החליטו לשלב ידיים ולהקים את הפרויקט במשותף.

שכונת צמרת כוללת בסך הכל 12 מגרשים ל-12 מגדלי מגורים ולמעלה מ-1,700 דירות. קנדה ישראל ובסר הן שתי הקבוצות הפעילות ביותר בפארק צמרת, ושיווקו עד היום מאות דירות בשישה מגדלים מתוך 11 שכבר קיימים בשכונה, כמו מגדל מנהטן ומגדל W. המגרש בגינו נחתם ההסכם הוא המגרש האחרון שעליו יוקם המגדל ה-12 בשכונה.

המגדל, שתכנן האדריכל אבנר ישר, יכלול בדומה למגדלים אחרים בשכונה מתקנים כמו ספא, בריכת שחייה, חדר כושר, ודירות בנות 3-5 חדרים בנוסף לדירות מיוחדות. הפרויקט יאוכלס על-פי הערכות בעוד 4.5 שנים.

את קבוצת קנדה ישראל ייצג משרד עוה"ד ברקמן וקסלר בלום ושות' ואת קבוצת בסר משרד הרמן מקוב ושות'.