יד2 בשת"פ עם לאומי קארד: יאפשר עסקאות בכרטיס אשראי

זאת לעומת הנוהל שהיה נהוג עד היום של עסקאות במזומן, צ'ק או העברה בנקאית

5 חודשים אחרי שנחשף ב"גלובס", אתר יד2 משיק היום (ג') באופן רשמי שיתוף-פעולה עם חברת האשראי לאומי קארד תחת השם Yad2pay, במסגרתו משתמשי אתר הלוחות הפופולרי יוכלו למכור ולקנות מוצרי יד שנייה באמצעות אפליקציית יד2 בעסקה בכרטיס אשראי. זאת לעומת הנוהל שהיה נהוג עד היום של עסקאות במזומן, צ'קים או העברות בנקאיות.

באתר יד2, שנמכר לאחרונה בסכום של 806 מיליון שקל למו"ל הגרמני אקסל שפרינגר, מסבירים כי הרציונל מאחורי השירות החדש, שיאפשר תשלום בסכומים של 100-5,000 שקל, הוא הרצון להציע שיטה פשוטה ומאובטחת שלא חושפת את פרטי האשראי או חשבון הבנק לצד השני, וכן לא מסתמכת על ערימת מזומנים שעוברת ידיים או צ'קים שעשויים להתגלות כמזויפים או חדלי פירעון.

ההליך באפליקציה עובד כך, שרק לאחר שהמוכר מקבל אישור שהכסף עבר לחשבון הבנק שלו דרך העסקה באפליקציה, הוא מעביר את המוצר לידיו של הקונה. יתרה מזאת, הקונה יכול לבצע את עסקת הרכישה בתשלומים, בעוד המוכר יקבל את מלוא התשלום במקום.

בחברה מסבירים כי שווי הממוצע של עסקת מוצר יד שנייה עומד על כ-934 שקל, כש-85% מהעסקאות המתבצעות באתר מתבצעות בהיקפים של עד 3,000 שקל.

התחום המוביל בעסקאות יד שנייה הוא תחום הריהוט, בו מתבצעות בממוצע כ-8,700 עסקאות בחודש במחיר ממוצע של 757 שקל לפריט, מה שמקנה לקטגוריה שווי כספי חודשי ממוצע של כ-6.5 מיליון שקל.

במקום השני ניצב תחום מכשירי המובייל עם כ-5,700 עסקאות ומחיר ממוצע של 1,230 שקל למוצר ושווי חודשי של כ-7 מיליון שקל. את המקום השלישי תופס תחום מוצרי החשמל עם כ-4,100 עסקאות, מחיר ממוצע של כ-670 שקל ושווי חודשי ממוצע כולל לקטגוריה של 2.7 מיליון שקל.

מנכ"ל לאומי קארד, חגי הלר, ציין כי "שיתוף-הפעולה מסמן צעד נוסף במעבר של עסקאות מזומן לתשלום בכרטיסי אשראי, כפי שראינו בענפים כמו מוניות, חניונים ועוד, ומגיע עכשיו גם אל זירת הלוחות המקוונים. אנחנו מעריכים שהצעד יפתח את המסחר ביד שנייה לעסקאות גדולות יותר".

לדברי מנכ"ל יד2, יבין גיל-מור, "שוק מוצרי היד השנייה הראה גידול של 20% בשנתיים האחרונות, והוא יוסיף ויגדל. רבים נמנעים מלבצע עסקאות בשווי כספי גבוה, בשל חוסר הנוחות הכרוך בהליך הקנייה וחוסר הביטחון הנלווה, ולכן השיטה החדשה תהווה פתרון קל, נוח ומאובטח יותר".

שירות דומה ב-winwin

יש לציין כי יד2 ולאומי קארד הולכים בעקבותיהם של המתחרים - אתר winwin מבית "ידיעות אחרונות" וישראכרט - שהשיקו שירות דומה כבר לפני כ-3 חודשים.

שיתוף-הפעולה של winwin וישראכרט גובה עמלת סליקה בגובה של 5% מהמוכר שהולכת לחברת האשראי - בעוד שבשיתוף-הפעולה בין יד2 ולאומי קארד העמלה משולמת על-ידי הקונה, והיא נמוכה יותר בהתאם לגובה העסקה ומחולקת באופן שווה בין יד2 ולאומי קארד. כך, למעשה ב-winwin המוכר עשוי להרוויח פחות על עסקה באשראי, בעוד ביד2 הקונה עשוי לשלם יותר.

בנוסף, יש לציין כי ב-winwin רף העסקאות באשראי עומד על 10,000 שקל.