לא פראיירים: עובדי גולן טלקום התאגדו בהסתדרות הלאומית

עובדי חברת הסלולר שקראה לצרכנים "לא להיות פראיירים" והביאה בשורה צרכנית הם עובדי הסלולר האחרונים שמתאגדים, וכעת יש ועד בכל חברות הסלולר

עובדי גולן טלקום / צילום: ההסתדרות הלאומית
עובדי גולן טלקום / צילום: ההסתדרות הלאומית

ההסתדרות הלאומית הודיעה היום (ד') כי הפכה לארגון היציג של עובדי חברת הסלולר גולן טלקום, שבוע בלבד לאחר שעובדיה החלו להצטרף לארגון. בהסתדרות הלאומית פנו באופן רשמי למנכ"ל ולבעלים מיכאל גולן וקראו לו להכיר בהתאגדות העובדים ולפתוח במשא-ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי.

בארגון מזכירים כי במסגרת קמפיין הפרסום האגרסיבי של גולן טלקום, החברה קראה לציבור הצרכנים: "אל תהיו פראירים". כעת, אומרים בארגון, גם העובדים של גולן טלקום לא רוצים להיות פראיירים, ולכן התאגדו על מנת לשפר את תנאי העסקתם.

"הזכות שלנו להתארגן ולשמור על הזכויות שלנו הינה זכות בסיסית", אמרו היום בוועד הפעולה שהקימו העובדים, במסר המיועד להנהלת החברה. "אל תבצעו מהלכים חד-צדדיים. טובת העובדים בסופו של יום הינה טובת החברה", הוסיפו.

אודי מנור, מנהל חטיבת התארגנויות עובדים בהסתדרות הלאומית, אמר: "אני מברך את עובדי גולן טלקום על ההתארגנות וקורא להנהלת החברה להכיר ביציגות ולהיכנס איתנו בהקדם למשא-ומתן להסכם קיבוצי. בשנה האחרונה חלה פריחה בהתארגנויות עובדים בהסתדרות הלאומית, והארגון מציג אלטרנטיבה הולמת ומקצועית לארגוני עובדים אחרים, ומתארגנים במסגרתו עובדים מחברות רבות, כמו אביב שיגור, אלדן, הוט, זאפ גרופ ועוד".

מאבק בהוט מובייל

לאחרונה הודיעה ההסתדרות הלאומית כי הפכה לארגון היציג בכל קבוצת הוט, שבועיים אחרי שהודיעה כי היא יציגה רק בקרב חברת הוט ללא חברת-הבת בתחום הסלולר הוט מובייל. משמעות הדבר היא התנגשות חזיתית מול ההסתדרות הכללית, שהודיעה כבר בחודש אפריל כי הפכה לארגון היציג של עובדי הוט מובייל.

למעשה, עובדי הוט מובייל שבתו בשבוע שעבר במסגרת ההסתדרות הכללית כחלק מהמאבק בסירובה של הנהלת החברה להכיר בהתארגנות שלהם, אולם ההודעה של ההסתדרות הכללית לכאורה אמורה לשים קץ למאבק הזה.

על-פי הלכות בתי הדין לעבודה, יש להעדיף התארגנות ביחידת מיקוח גדולה ככל הניתן ללא פיצול ליחידות נפרדות, ואם ההסתדרות הלאומית אכן מייצגת מעל שליש מהעובדים בכל קבוצת הוט - ההסתדרות הכללית תתקשה לנמק מדוע היא צריכה להמשיך לייצג את עובדי הוט מובייל.

יצוין כי בעדויות שהגיעו ל"גלובס" לפני כחודש, נשמעו כמה ממובילי ההתארגנות בהסתדרות הלאומית מצהירים כי הם זוכים ל"רוח גבית מצד ההנהלה", וכי הנהלת הוט מעדיפה את הלאומית על פני הכללית - טענה שהוכחשה על-ידי החברה.

ההתארגנות של עובדי גולן טלקום, כמו זו של עובדי הוט, משלימה מספר מהלכי התאגדות בכל ענף התקשורת. להוציא את חברת בזק, שם מתקיימת עבודה מאורגנת מזה עשרות שנים, ההתארגנויות החדשות כוללות גם את חברת פלאפון, סלקום ופרטנר.

בפלאפון נחתם בתחילת השנה הסכם קיבוצי ששיפר משמעותית את תנאי העסקת העובדים (רק לאחרונה נסעו כלל העובדים לנופש ביוון), כאשר בסלקום מתנהל משא-ומתן מתקדם מאוד בין הוועד להנהלה.