בדיקת "גלובס": כל מה שאתם צריכים לדעת על מקרני קול

המונדיאל מתחיל ואתם רוצים לשמוע את הכדור מפלח את השער? אם הרמקולים של הטלוויזיה לא מספיקים לכם אבל אינכם רוצים לרכוש מערכת אודיו עם המון חוטים שעוברים בסלון, כדאי שתשקלו מקרן קול

ציפייה של 4 שנים תסתיים מחר, עם שריקת הפתיחה של משחקי המונדיאל, ומי שכבר הספיק לרכוש טלוויזיה גדולה לסלון כנראה שאל את עצמו אם הרמקולים המובנים במסך הדק שלו טובים מספיק. רבים משתמשים במערכות המורכבות מרמקולים קדמיים, רמקולים אחוריים ומגבר, אך החסרונות הם שבדרך כלל צריך להשקיע סכומי כסף גדולים במערכת ובנוסף צריך להעביר את חוטי הרמקולים לאורך ורוחב הסלון.

הפתרון בתחום האודיו מגיע בדמות מקרני הקול. מדובר בקטגוריה לא חדשה בשוק, אבל מאז השנה שעברה ניתן לראות שיצרניות גדולות כמו סוני וסמסונג מנסות ליצור מודעות גדולה יותר לתחום הזה. מקרני הקול הם מוצר המורכב בדרך כלל משתי יחידות, רמקול ארוך (שבתוכו חבויים מספר רמקולים קטנים), ומגבר. בנוסף, מגיע סאב חיצוני.

בחלק מהמוצרים, הסאב מתחבר בצורה אלחוטית ליחידת הראשית (הרמקול), כאשר זו יודעת להתחבר באלחוט לטלוויזיה. התוצאה היא מוצר שמגיע כמעט נטול חוטים, פרט לחיבורי החשמל. עוד יתרון בחלק ממקרני הקול הוא שאפשר לתלות אותם על הקיר, מתחת למסך הטלוויזיה - כך שהרמקול הופך לפריט עיצובי ולא תופס מקום מיותר במזנון.

המקרנים בס עוצמתי יותר, צליל רחב ודיאלוגים שנשמעים בצורה חדה, אבל עדיין, כדאי לזכור שמערכת עם 5.1 רמקולים, תיתן ביצועים יותר טובים. המחירים נעים בין 1,500 ל-10,000 שקל, כך שברוב המקרים מדובר בפתרון יחסית טוב תמורת כמה אלפי שקלים בודדים. "גלובס" בדק שלושה מקרני קול ברמות מחיר שונות, המסקנה: סוני מציעה את הפתרון הטוב ביותר מבחינת מחיר מול ביצועים, הסאונד היה טוב בצפייה בסרטים ומשחקים בקונסולה וגם בהאזנה למוזיקה הוא היה סביר. המחיר, העומד על 2,200 שקל, הופך אותו לאלטרנטיבה מוצלחת מאוד לרמקולים הבסיסים שמגיעים עם הטלוויזיה או למי שלא רוצה מערכת אודיו עם 5.1 רמקולים.

סוני HT-C260: מחיר משתלם וסאונד מוצלח

סאונד: הסאבוופר חזק ומורגש היטב והרמקולים נותנים תוצאות טובות למוצר מסדר גודל כזה בהאזנה בצפייה בסרטים, הדיבור של השחקנים נשמע בצורה נקייה ופיצוצים ויריות נשמעים כמו שצריך. בהאזנה למוזיקה, התוצאות טובות, אבל לא מעבר לזה. יש מספר מצבי סאונד מוגדרים מראש, כמו: סרט, משחק ומוזיקה.

עיצוב: ה-HT-C260 הוא מקרן קול שנבנה בצורת צינור, יש לו עיצוב מיוחד וגם מסך קטן וארוך הממוקם במרכזו. המקרן הזה יודע לשבת מתחת לטלוויזיה, אבל כדאי לבדוק שהוא לא יסתיר חלק מהמסך. בסוני גם חשבו על מקרים, שהרמקול יסתיר את המקלט של השלט במסך ולכן יש להם פתרון פנימי שמעביר את האות לטלוויזיה מהשלט.

חיבוריות: הסאב וופר מתחבר בצורה אלחוטית ל-HT-C260. יש התקן בלוטות* לחיבור אלחוטי לסמארטפון או לטאבלט, למי שרוצה להאזין למוזיקה. יש כניסה אופטית, RCA אנלוגי וקואקסיל.

בשורה התחתונה: בסך הכול, ה-HT-C260 הוא מקרן קול טוב, שנותן פתרון למי שמחפש רמקולים טובים יותר מאלו שנמצאים אצלו בטלוויזיה.

סמסונג HW-F551: טוב למסכי סמסונג

סאונד: בצפייה בשידורי טלוויזיה קשה להגיד שהצליל מספיק רחב וגם במוזיקה קשה להגיד שקיבלנו צליל שעטף אותנו. כשמגבירים את הווליום, הצליל מעט מעוות. אולם מה שבאמת חשוב זה הסאונד בצפייה בסרטים או במשחקים בקונסולות - כאן הצליל עשיר, יש תחושה מעט היקפית ואפשר להקשיב בצורה ברורה לאפקטים ולקולות הדמויות.

עיצוב: המקרן מעוצב כצינור דק וכסוף, המונח מתחת לטלוויזיה. יש לו צג קטן המופיע רק כשלוחצים על השלט רחוק והוא מוסתר בזמן המתנה. הרמקול מתחיל לעבוד אוטומטית כשמדליקים את הטלוויזיה. השלט יכול לשמש כשלט אוניברסלי לבעלי טלוויזיות סמסונג.

חיבוריות: המקרן כולל סאב-וופר המתקשר אלחוטית עם היחידה המרכזית של הרמקול, מה שמאפשר להציב את הסאב בכל מקום בסלון בו יש נקודת חשמל. הרמקול מתחבר לחלק מהטלוויזיות של סמסונג בחיבור אלחוטי. טכנולוגיית הבלוטות' במוצר מתקשרת גם עם סמארטפונים להאזנה למוזיקה המאוחסנת בהן. יש גם כניסת HDMI ואופטית.

בשורה התחתונה: המקרן מתאים יותר למי שרוצה רמקול מעוצב ללא חוטים ומתכנן להשתמש בו לצפייה בסרטים, כשהדגש הוא לא על מוזיקה.

הרמן קרדון: Sabre SB35 - מעוצב ויקר

סאונד: המוצר הזה מוצלח יותר לשימוש בעת צפייה בתוכניות טלוויזיה וסרטים מאשר האזנה למוזיקה, במיוחד שבוחרים את ההגדרה Virtual Sound שיוצרת תחושה שהסאונד הרבה יותר רחב ולא צר, כמו במצבים האחרים. לא מדובר בתחושה של סראונד, אבל זה בהחלק מספק. כאשר צופים בסרטי פעולה, הפיצוצים והיריות נשמעו בצורה טובה וחדה ולא כזו שיוצר תחושת של רעש, כאשר הבאס עשה את העבודה. שמגיעים לרמות הגבוהות של הווליום, מגלים שהסאונד לא מספיק טוב, כאשר הוא קצת צורם בהאזנה למוזיקה.

עיצוב: הרמון קרדון השקיעה מאוד בעיצוב, מדובר במקרן קול שנראה טוב הוא עשוי מפלסטיק כסוף, דק, רשת שחורה מקדימה וצג המופיע רק כאשר לוחצים על השלט. המקרן מאוד אלגנטי, אבל אם הטלוויזיה לא תלויה על הקיר וצריך להניחו על המזנון, הוא רחב מדי ומסתיר את המסך, כאשר הוא עומד על מזנון. עוד נקודה חיובית מבחינת העיצוב מגיעה בסאב וופר הבנוי כמלבן גדול אבל יחסית דק, שמאפשר למקם אותו גם מתחת לספה וגם צמוד למזנון, כך שהנוכחות שלו לא תהיה בולטת מדי בסלון.

חיבוריות: ה-SB35 מגיע עם תקשורת בלוטות' המאפשרת חיבור אלחוטי לסמארטפון או לטאבלט כדי להאזין לשירים. הסאב-וופר מתחבר באלחוט ליחידה המרכזית. יש כאן כניסת 3.5 מ"מ, אופטית ו-4 כניסות מיקרו HDMI. מדובר בפתרון פחות נוח, כי רוב הסיכויים שהמשתמש יצטרך לקנות כבל או מתאם בשביל לחבר את כבל HDMI הסטנדרטי שלו.

בשורה התחתונה: ה-SB35 הוא מוצר טוב, אבל כאשר מסתכלים על המחיר והביצועים שלו לעומת המתחרים, העסקה הזו פחות משתלמת.