"ילד הפלא": הרוויח 9,900% בביטקוין והקים סטארט-אפ חינוכי

אריק פינמן מארה"ב רק בן 15 אך כבר הצליח להפוך מתנה בשווי 1,000 דולר שקיבל מסבתו ל-100 אלף דולר באמצעות מסחר בביטקוין ■ פינמן הקים בהון שצבר סטארט-אפ ללימוד עצמי והתערב עם הוריו שירוויח מיליון דולר עד גיל 18

אינטרנט / צילום: shutterstock
אינטרנט / צילום: shutterstock

לאחר שהצליח להפוך באמצעות מסחר בביטקוין מתנה של 1,000 דולר שקיבל מסבתו להון של 100 אלף דולר, "ילד הפלא" והיזם המוכשר אריק פינמן הודיע כי הוא מקים סטארט-אפ חינוכי חדש שייקרא "בוטנגל" (Botangle), כך לפי פרסום באתר Mashable.

פינמן רק בן 15 אך נחשב ליזם ומתכנת מוכשר שהצהיר על התשוקה שלו לחינוך אוטודידקטי. כך, מגיל צעיר הוא לימד את עצמו ואת חבריו תיכנות מחשבים ורובוטיקה. כעת, פינמן מתרכז בקידום הסטארט-אפ שעוסק בלימוד עצמי של נושאים שונים, ואינו מתכנן ללמוד בקולג' או באוניברסיטה.

"היה לי הסכם עם ההורים שלי לפיו אם אני ארוויח מיליון דולר לפני שאגיע לגיל 18 , אני לא אהיה חייב ללמוד בקולג'. אני הולך לעשות זאת או 'למות' בניסיונות להגיע לכך", אמר פינמן בראיון ל-Mashable. המטרה הנוספת שהוא הציב לעצמו ולחברה שאותה ייסד ומעסיקה כבר 20 עובדים, היא פשוט לסייע לנערים אחרים להיות כמוהו - כלומר להיות אוטודידקטים ולהרוויח הרבה כסף.

"אני לא חושב על בוטנגל, כעל אתר אינטרנט ללימוד עצמי, אני חושב עליו כמוסד לימודים אינטרנטי", אמר פינמן בראיון ל"ביזנס אינסיידר" והוסיף כי בכוונתו להפוך את הסטארט-אפ שלו לאתר הלימוד הטוב ביותר ברשת שיגרום לאנשים לעזוב את השיטה המסורתית של לימודים בקולג' או באוניברסיטה.

היזם הצעיר אמר כי הוא נתקל במספר מקרים בבית הספר שבו הוא לומד באיידהו, ארה"ב, שבהם המורים פשוט דיכאו וייאשו אותו, ואחת המורות אמרה לו כי הוא יעבוד בתעשיית המזון המהיר כל חייו. פינמן אמר בנוסף כי הוא שאב עידוד והשראה מאלילי האינטרנט שלו אלקסיס אוהניאן שהקים את Reddit, ופיטר ת'יל, ממייסדי Pay-Pal.