משרד המשפטים בארה"ב מכין תביעה ב-10 מיליארד דולר נגד סיטי

התביעה - בגין הונאה לכאורה בהיקף מיליארדי דולרים באג"ח מגובות משכנתאות לפני המשבר הפיננסי העולמי

ויקרם פנדיט מנכל סיטיגרופ סיטי גרופ citigroup / צילום: רויטרס
ויקרם פנדיט מנכל סיטיגרופ סיטי גרופ citigroup / צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקאי מתכונן לתבוע את סיטיגרופ על כך שהונה לכאורה משקיעים בהיקף של מיליארדי דולרים באמצעות ניירות ערך מגובי משכנתאות, לפני המשבר הפיננסי העולמי. זאת, כך לפי גורמים המקורבים לנושא, לאחר שדיונים בניסיון להשיג הסכמה בחקירה נכשלו.

התביעה עשויה להיות מוגשת כבר בשבוע הבא לבית המשפט המחוזי בברוקלין, לאחר שהבנק וגורמי התביעה האזרחיים לא הצליחו לגשר על הפערים בניסיון להגיע לעסקת פשרה כלשהי.

במשא-ומתן להשגת פשרה דובר על פיצויים בהיקף של 10 מיליארד דולר או יותר, כך לדברי גורם נוסף המקורב לנושא. בבלומברג דווח מוקדם יותר כי משרד המשפטים דרש סכום גבוה אף יותר, וכי הבנק הציע לשלם פחות מ-4 מיליארד דולר.

מניית סיטיגרופ ירדה ב-1.7% בעקבות הדיווח. דובר סיטיגרופ סירב להגיב, ולא נמסרה תגובה גם מדובר פרקליטות מחוז מזרח של ניו-יורק.

ההתפתחויות הללו מגיעות על רקע ההכנות של משרד המשפטים לתבוע תביעה דומה נגד יחידת מריל לינץ' של בנק אוף אמריקה, לאחר שדיונים על הסדר בהיקף שבין 12 ל-17 מיליארד דולר לא הניבו הסכם.

הסכום בהיקף 10 מיליארד דולר נתקל בתדהמה בקרב גורמים בוול סטריט, משום שהבנק שיווק אג"ח משכנתאות בהיקפים נמוכים יותר מבנקים אחרים.