מנכ"ל חברת דורי בנייה אריק וילנסקי התפטר

התפטרותו של וילנסקי נרשמת על רקע תקופה פיננסית רעה של דורי בנייה, שהציגה בחודש שעבר הפסד של 28 מיליון שקל לרבעון הראשון של 2014

לאחר כשנה ושלושה חודשים בתפקיד התפטר אריק וילנסקי מתפקידו כמנכ"ל חברת דורי בנייה מקבוצת גזית גלוב. התפטרותו תיכנס לתוקף לתוקפה עוד חודש מהיום.

וילנסקי נכנס לתפקידו בחודש מארס בשנה שעברה והחליף את המנכ"ל היוצא יהודה בראון שכיהן בתפקיד זה כשנה וחצי ועזב את החברה לטובת עסקים פרטיים. עד מינויו כמנכ"ל דורי בנייה כיהן וילנסקי כסגן יו"ר הדירקטוריון בא.דורי ולפני כן היה מנכ"ל חברת מבנים.

יש לציין שהתפטרותו של וילנסקי נרשמת על רקע תקופה פיננסית רעה של דורי בנייה, שהציגה בחודש שעבר הפסד של 28 מיליון שקל לרבעון הראשון של 2014, המיוחס להצטברות הוצאות בלתי צפויות ולצמיחת אומדן עלויות הנדרשות להשלמת מספר פרויקטים.

דורי בנייה, הפועלת עבור קבוצת דורי שבשליטת גזית גלוב, גם הציגה בדוחות תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך של כ-115 מיליון שקל, בעיקר מצבר הפרויקטים שלה, המצויים בשלבי ביצוע מתקדמים ודורשים ממנה השקעת משאבים כספיים גדולים.

עלות העסקת וילנסקי ב-2013 עמדה על 3 מיליון שקל כאשר המרכיבים העיקריים בו היו דמי ייעוץ של 1.5 מיליון שקל ומענק של קרוב ל-900 אלף שקל.

את וילנסקי יחליף אסף מור שכיהן כמנכ"ל דורי בנייה בין השנים 2008 ל-2011 עוד שהייתה בבעלות אורי דורי ולפני שנרכשה על-ידי קבוצת גזית גלוב. דירקטוריון החברה אישר את התפטרות וילנסקי ואת מינויו של מור למחליפו והודעה שנשלחה הבוקר מטעם החברה בישרה כי מור כבר החל בחפיפה לקראת קבלת המושכות בחברה.

לפני שכיהן כמנכ"ל דורי בנייה נמנה מור עם מקימי חברת הבת רום גבס וכיהן כמנכ"ל רום גבס בין השנים 1997 ועד ל-2011. מור היה גם זה שהוביל את תהליך הנפקתה של דורי בנייה בבורסה בתל-אביב.

רונן אשכנזי, יו"ר דירקטוריון החברה, מסר היום: "אנו שמחים לדווח היום על מינויו של אסף מור למנכ"ל החברה. מור מביא עמו שנים רבות של ניסיון מגוון בענף הבנייה, ואנו מאמינים כי היכרותו העמוקה, עם הענף בכלל ועם דורי בנייה בפרט, יסייעו לחברה לצלוח בהצלחה תקופה מאתגרת זו. דורי בנייה נמצאת כיום בשלבי ביצוע מתקדמים של מספר פרויקטים הכוללים אלפי יחידות דיור ושטחי משרדים ואנו מאמינים כי פעילותו רבת השנים של מור בענף תסייע לחברה ליישם בהצלחה את הפיתוח והמסירה של פרויקטים אלה במקביל להמשך העבודה ומימוש הצבר הקיים. כמו כן, ברצוני להודות לאריק על תרומתו הרבה לחברה בתפקידים השונים בהם כיהן בשנים האחרונות".