שאול אולמרט גייס 3 מיליון דולר לסטארט-אפ PlayBuzz

החברה פועלת בתחום יצירת תוכן ויראלי באינטרנט ופונה הן למשתמשי קצה שמעוניינים לקרוא תוכן ויראלי בתחומים כמו פנאי וטכנולוגיה, ובמקביל מאפשרת לבעלי אתרי תוכן לכלול תוכן זה באתרים שלהם

אהוד אולמרט  שאול אולמרט / צילום: אוריה תדמור
אהוד אולמרט שאול אולמרט / צילום: אוריה תדמור

שאול אולמרט, בנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מנסה את מזלו מחדש בתעשיית הסטארט-אפים המקומית: היום (ב') הודיעה קרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס כי הובילה סבב גיוס של 3 מיליון דולר בסטארט-אפ PlayBuzz, אותה מנהל אולמרט ושהוא אחד ממייסדיו לצד ירון בוזנח ותום פחיס.

החברה, שהוקמה ב-2012 ומעסיקה 14 עובדים במשרדיה בתל אביב, פועלת בתחום יצירת תוכן ויראלי באינטרנט ופונה הן למשתמשי קצה שמעוניינים לקרוא תוכן ויראלי בתחומים כמו פנאי וטכנולוגיה, ובמקביל מאפשרת לבעלי אתרי תוכן לכלול תוכן זה באתרים שלהם.

בסבב הסיד שלה גייסה החברה, שלטענתה גולשים באתר שלה כ-40 מיליון משתמשים ייחודיים מדי חודש, כ-200 אלף דולר מחממת thetime של אילן שילוח וניר טרלובסקי. לדברי אולמרט, "חברת PlayBuzz מספקת שירות חדשני לכל אתר תוכן או מפרסם שמעוניין להפיץ תכנים ומסרים בצורה חווייתית למיליוני גולשים באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט".

אף שאולמרט מגדיר את השירות כ"חדשני", באתר הפופולרי BuzzFeed טענו לפני שלושה חודשים שהאתר שאולמרט עומד בראשו הוא בכלל העתק של האתר שלהם. בחינה כללית של שני האתרים אכן מראה דמיון רב בעיצוב, לצד הישענות על עולמות תוכן דומים.

מבחינת אולמרט, מדובר בניסיון נוסף להצליח בעולם הסטארט-אפים, זאת לאחר שלפי מאגר IVC, שתי חברות שהקים בעבר נסגרו - GameGround שהפסיקה את פעילותה בתחילת 2012 לאחר שגייסה כ-11 מיליון דולר, בין היתר מקרן סקויה; וחברת Netalign, שנסגרה ב-2010.