קרן המטבע חתכה את התחזית של ארה"ב; קוראת להעלאת שכר

קרן המטבע החליטה להוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב ב-2014 ל-2% בלבד, אך הותירה את תחזית הצמיחה ב-2015 על 3% ■ באופן חריג, קרן המטבע קוראת להעלות את שכר המינימום במטרה לסייע למיליוני עובדים עניים

כריסטין לגארד שרת האוצר הצרפתייה / צלם:רויטרס
כריסטין לגארד שרת האוצר הצרפתייה / צלם:רויטרס

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פרסמה היום (ב') את הדוח השנתי שלה על כלכלת ארה"ב, חתכה את תחזית הצמיחה שלה וקראה לממשל להעלות את שכר המינימום.

כלכלני קרן המטבע ציינו בדוח כי שכר המינימום בארה"ב נמוך הן בחינה היסטורית והן מבחינת הסטנדרטים הבינלאומיים, ולכן העלאת השכר תעלה גם את ההכנסה של עשרות מיליוני עובדים עניים בארה"ב.

קרן המטבע שידרה פסימיות בכל הנוגע לעתיד כלכלת ארה"ב והחליטה להוריד את תחזית הצמיחה שלה ב-2014 ל-2% בלבד, אך הותירה את תחזית הצמיחה ב-2015 על 3%.

קרן המטבע מעריכה בדוח כי ארה"ב תגיע לתעסוקה מלאה לכל היותר עד 2017, כאשר לחצי האינפלציה יוותרו נמוכים ומדיניות הריבית האפסית של הפד עשויה להימשך מעבר לאמצע 2015.

זו הפעם הראשונה שבה מתייחסים בקרן המטבע לשכר המינימום בארה"ב, אחד הנושאים החמים עליהם דנים בימים אלה בגבעת הקפיטול. כלכלני קרן המטבע תומכים למעשה בעמדתו של הנשיא ברק אובמה ודמוקרטים נוספים שקוראים להעלות את שכר המינימום לרמה של 10.1 דולר לשעה.