הטיפ היומי: אג"ח אירופית לבעלי פרופיל סיכון בינוני

ראש דסק מחקר בנקאות פרטית ובינלאומית בלאומי שוקי הון ממליץ על אגרות החוב של חברת Groupama הצרפתית

חברת Groupama / צילום: רויטרס
חברת Groupama / צילום: רויטרס

חברת Groupama היא חברת ביטוח ופיננסים צרפתית הפועלת ב-11 מדינות בעולם, ומעבר לצרפת פעילותה מרוכזת במרכז ובמזרח אירופה וכן באסיה. החברה מוחזקת על ידי העמיתים האזוריים שלה, ופועלת בתחומי ביטוח החיים והבריאות, המבנים והביטוחים הכלליים.

גרופמה הנפיקה באחרונה אג"ח צמיתה (FR0011896513), הנושאת ריבית שנתית של 6.375%, שמשולמת פעם בשנה עם אפשרות קריאה ראשונה במאי 2024, ובכל רבעון ממועד זה. במקרה שהמנפיק יחליט לא לקרוא לנייר, הריבית תחושב רבעונית על בסיס ריבית אירובור 3 חודשים פלוס מרווח של 5.77%. היקף הסדרה הוא 1.1 מיליארד אירו והיא נועדה להחליף שתי סדרות אג"ח ישנות.

גרופמה הוקמה בתחילת המאה הקודמת. כיום יש לה כ-13 מיליון לקוחות, שחלקם נמנים עם בעלי המניות (החברים) של המוסדות האזוריים המרכיבים למעשה את החברה.

בשנתיים האחרונות שמה הקבוצה דגש על התייעלות וחיזוק איתנות המאזן שלה, תוך שיפור ברווחיות. למרות שעברה מהפסד של 589 מיליון אירו ב-2012 לרווח של 238 מיליון אירו ב-2013, החברה המשיכה לרשום הפסדים במגזרי הביטוח שאינם קשורים לביטוחי חיים ובריאות.

השיפורים העיקריים נרשמו במאזן הקבוצה, כאשר יחס האיתנות שלה (Solvency 1) עלה מרמה של 179% ל-200%. גם יחס הפעילות הכולל של הקבוצה (סך עלויות חיתום ותביעות/סך פרמיות ביטוח נטו) השתפר ב-2013 ועמד על 100.7 לעומת 103.1 ב-2012, ובכוונת ההנהלה להמשיך לשפרו.

סוכנות הדירוג Fitch העלתה בחודש פברואר את דירוג החוב של הקבוצה מ-BBB מינוס עם תחזית יציבה ל-BBB עם תחזית חיובית.

כאמור, האיגרת החדשה נועדה להחליף שתי סדרות ישנות, ואף שלכאורה לא הייתה עדיפות בתשואה ביום ההחלפה, נראה שתנאי האיגרת החדשה עדיפים על הישנות, ולא רק מהיבט נזילות המסחר.

הנייר נסחר כעת בתשואה ל-Call של כ-5.85%, ומומלץ ללקוחות בעלי פרופיל סיכון בינוני.

*** עופר הלל, ראש דסק מחקר בנקאות פרטית ובינלאומית, לאומי שוקי הון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם