הותר לפרסום: פואד העיד לטובת נניקשווילי בערעור על שומות מס

ח"כ בן-אליעזר נחקר לאחרונה בניסיון לברר מה עמד בבסיס ההלוואה בסך 400 אלף דולר שנתן לו נניקשווילי ■ המשטרה חושדת כי תמורת ההלוואה סייע בן-אליעזר לנניקשווילי בהליך המשפטי ■ עורך דינו של נניקשווילי: "קשקוש מוחלט"

הותר לפרסום: ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר הגיש לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע תצהיר לתמיכה בערעור על שומות מס שהגיש איש העסקים אברהם נניקשווילי, וכן העיד בפני בית המשפט.

מדובר בערעור מס הכנסה שהגיש נניקשווילי, מבעלי השליטה בחברת חיפושי הנפט והגז שמן (11%) ובחברת הנדל"ן מנופים (23%), נגד שומות מס שהוצאו לו לשנים 2007-2005.

בין היתר טען נניקשווילי כנגד השומות כי אינו תושב ישראל, וכי מרכז חייו לא היה בישראל בשנים הרלוונטיות. ברשות המסים טענו כי מקום מושבו של נניקשווילי היה בישראל במועדים האמורים, אך בתגובה נשלח אליהם תצהיר התומך בעמדתו של נניקשווילי, עליו היה חתום ח"כ בן-אליעזר.

ערעור מס הכנסה הנו הליך חסוי שפרטיו אסורים לפרסום, ואולם נשיא בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, השופט יוסף אלון, נעתר לבקשת העיתון "כלכליסט" לחשוף חלק מפרטי ההליך.

הלוואה לחבר או שוחד?

נזכיר כי בראשית החודש החליט בן-אליעזר לפרוש מהמרוץ לנשיאות המדינה, בעקבות זימונו לחקירה באזהרה במשטרה בחשד כי קיבל כ-1.4 מיליון שקל בניגוד לדין מאיש העסקים אברהם נניקשווילי, לצורך רכישת דירת פנטהאוז בפרויקט יוקרתי ביפו.

בנוסף לחשדות אלה, חשדה המשטרה כי בן-אליעזר החזיק מאות אלפי דולרים בכספת בבנק דיסקונט בירושלים, כאשר מקור הכספים אינו ברור. כמו כן, עלה החשד כי בן-אליעזר הגיש תצהיר שקרי בנוגע לתיק חסוי שמתנהל בבית המשפט.

בן-אליעזר נחקר ביחידה לחקירות הונאה מספר פעמים בחודש האחרון, ובמקביל נחקר גם נניקשווילי בניסיון לברר מה עמד בבסיס ההלוואה בגובה 400 אלף דולר שנתן לבן-אליעזר ב־2012.

המשטרה חושדת כי תמורת ההלוואה סייע בן-אליעזר לנניקשווילי בהליך המשפטי. נניקשווילי הכחיש זאת בחקירותיו וטען כי מדובר בהלוואה לחבר קרוב, ולא בשוחד או בטובת הנאה.

במקביל, המשטרה בודקת גם העברות כספים מנניקשווילי לבנו של בן-אליעזר, יריב.

ההחלטה בדבר התרת הפרסום ניתנה בהסכמת נניקשווילי ובא-כוחו בהליך, מומחה המס עו"ד שרון זיו, אשר הודיעו לבית המשפט כי יש הסכמה להתיר את פרסום הפרטים הבאים: "בבית משפט זה מתבררים במאוחד שני ערעורים שהגיש המערער, אברהם ננקינשווילי, על שומות מס הכנסה שהוצאו לו לשנים 2005-2007. ליבת המחלוקת בערעורים הינה בשאלה, אם בשנות המס הנ"ל היה המערער 'תושב ישראל' - כמובן היגד זה בפקודת מס הכנסה (כטענת פקיד השומה), או שלא היה 'תושב ישראל' (כטענת המערער).

"פרשת הראיות בערעורים אלה הסתיימה זה לא מכבר, בתחילת חודש זה השלימו הצדדים הגשת סיכומיהם בכתב, והדיון נדחה למתן פסק הדין. בין יתר הראיות שהגיש המערער, הוגש מטעמו תצהיר עדות ראשית החתום על-ידי חבר הכנסת בנימין בן-אליעזר. בתצהיר זה אין התייחסות כלשהי להלוואה איזושהי שניתנה על-ידי המערער למצהיר הנ"ל".

פואד: "קשר חברי אמיץ"

עו"ד זיו שרון, בא-כוחו של נניקשווילי בהליך הערעור על שומות המס, מסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "מה שהותר לפרסום הותר לפרסום, ומעבר לזה אנחנו ממתינים להכרעה בבית המשפט בהליך לגופו של עניין".

באשר לחשדות כי ההלוואה לבן-אליעזר ניתנה בתמורה לעדותו בהליך, אמר עו"ד שרון: "מדובר בקשקוש מוחלט. נקודה".

עו"ד נתי שמחוני, בא-כוחו של נניקשווילי בהליך הפלילי, הוסיף: "כל ניסיון לקשור בין מתן ההלוואה לעדותו של מר בן-אליעזר הוא מופרך מיסודו".

עורכי דינו של בן-אליעזר, נבות תל-צור וטל שפירא, מסרו בתגובה: "הקשר היחיד בין ההלוואה שניתנה לח"כ פואד בן-אליעזר ממר נניקשווילי, לבין התצהיר שפואד ניאות לתת למעלה מ-3 שנים לאחר מכן, הוא ששני האירועים נובעים מהקשר החברי האמיץ בין השניים לאורך שנים. פואד בן-אליעזר דוחה בתוקף כל טענה המתיימרת לקשור בין שני אירועים אלה".