ערוץ 10: נוותר על תוכניות ריאליטי תמורת הצלתנו

יוזמה להצלת ערוץ 10: יהפוך ל"ערוץ אלטרנטיבי" ■ עפ"י היוזמה, הערוץ יקבל הקלות תוכן משמעותיות - ובתמורה יציב אלטרנטיבה לתכנים של ערוץ 2

ערוץ 10
ערוץ 10

אנשי ערוץ 10 פועלים בימים אלה לכינון יוזמה חדשה שתציל את הערוץ על-ידי הפיכתו ל"ערוץ אלטרנטיבי".

ל"גלובס" נודע כי על-פי היוזמה המדוברת, הערוץ יקבל הקלות תוכן משמעותיות, ובתמורה ישלים עם נתח השוק של 20% בו הוא מחזיק ללא כל ניסיון להתחרות עם ערוץ 2 באותו המגרש, אלא על-ידי הצבת אלטרנטיבה תוכנית.

מדובר ביוזמה המקודמת על-ידי עובדי הערוץ, ההנהלה ונציגי בעלי המניות של ערוץ 10.

בימים האחרונים נערכו פגישות בין אנשי הערוץ לבין אנשי הרשות השנייה, והיוזמה, הנמצאת רק בשלביה הראשונים, עלתה גם בפני גורמים באוצר ובמשרד התקשורת.

על-פי התוכנית, מחויבות ההפקה של ערוץ 10 העומדות על 284 מיליון שקל אינן מאפשרות לערוץ לשרוד, כמו גם להביא משקיע שיאמין כי יצליח להפיק מהערוץ רווחים.

על כן בערוץ נערכים לשנות את אסטרטגיית התוכן ולהפסיק להפיק תוכניות ריאליטי ודרמות בהשקעה כלכלית רחבה - ולהפיק תוכן שיוגדר "איכותי" ויבוסס על תכני חברת החדשות, תוכניות תעודה ודרמות איכות בהשקעה נמוכה יותר. בערוץ מאמינים שכך יצליחו להגיע לאיזון כלכלי ולספק אלטרנטיבה לתוכן של ערוץ 2.

ל"גלובס" נודע כי על מנת לקדם את היוזמה, נציגות העובדים אינה שוללת התייעלות נוספת בערוץ, על מנת להביאו לאיזון.

ברשות השנייה מחכים עדיין לתוכנית רשמית שתוצע, והחשש העיקרי שם הוא כי מתן הקלות לערוץ 10 יביא את זכייניות ערוץ 2 לדרוש הקלות משלהן.

כמו כן, ברשות השנייה עשויים לדרוש מהערוץ לשלם את כל חובות העבר שלו, ובכלל זה החוב למדינה שלא שולם בחודשים האחרונים.

על מנת שהיוזמה תתקבל יש צורך בשינוי חקיקה, זאת בעוד שברשות השנייה שוקדים, בהכשר של משרד התקשורת, על תזכיר חקיקה שמדבר על שוק תקשורת ללא ערוץ 10.

תזכיר החקיקה שיופץ בימים הקרובים מדבר על מצב שבו ערוץ 10 יחדל מלהתקיים, בשל אי-יכולתו למצוא משקיע שיוביל אותו לרישיון. אז, על מנת ששוק התקשורת לא יתקיים על בסיס ערוץ מסחרי אחד, יש כוונה לחייב את רשת וקשת לעזוב את ערוץ 2 לשני ערוצים משלהם.

בערוץ 10 מנסים להבהיר כי ניתן לקיים את שוק התקשורת במצבו הנוכחי - עם שני ערוצים, כאשר אחד מהם מתפקד כערוץ מסחרי דומיננטי, והאחר כערוץ נושאי אלטרנטיבי בעל מחויבויות מצומצמות.

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.

מהרשות השנייה נמסר: "הרשות השנייה לא מכירה את היוזמה המדוברת מטעם ערוץ 10, ולא נערכו כל פגישות בנושא בין גורמים ברשות לערוץ. בימים אלה הנהלת הרשות השנייה תומכת מקצועית ועובדת באופן מלא על תזכיר החקיקה שמקדם משרד התקשורת בעניין פיצול ערוץ 2".