כך נודע ללקוח קשרי תעופה שהטיסה חזרה לארץ בוטלה

לקוח קשרי תעופה התבשר כי טיסתו חזרה מנאפולי לישראל בוטלה - 5 ימים לפני יציאתו מהארץ ■ קשרי תעופה: "אכן טעינו. שאר הנוסעים יודעו מראש"

מטוס ממריא / צילום: thinkstock
מטוס ממריא / צילום: thinkstock

א' ובת זוגו תכננו זמן רב חופשה קצרה שתאפשר לשניהם הפוגה משגרת העבודה האינטנסיבית. לפני כחודשיים הם סגרו לשביעות-רצונם דיל בקשרי תעופה: חבילת נופש בת 5 ימים בנאפולי שבדרום איטליה, הכוללת טיסה ישירה לנאפולי וחזרה. אלא שבערב חג השבועות, 5 ימים לפני הטיסה, בני הזוג קיבלו טלפון מקשרי תעופה, המבשר להם שהטיסה חזרה מנאפולי מבוטלת כי לא היו עליה מספיק נוסעים.

א' חסר האונים תהה באוזניה של נציגת השירות: "מה אני אמור לעשות עכשיו?". לדבריו, זו הציעה לו שתי חלופות מידיות: הראשונה - לשנות את הטיסה חזרה לכזו שממריאה ממילאנו - הממוקמת בצפון איטליה, מרחק רב מהיעד המקורי; או להחליף לגמרי את יעד הטיסה.

משמעותה של האפשרות הראשונה הייתה איבוד יום שלם מתוך חופשה קצרה ונשיאה בעלות הכרוכה במעבר למילאנו. האפשרות השנייה של החלפת יעד בהתראה קצרה כל-כך הייתה מתסכלת כשלעצמה.

חשוב לציין כי בפני הלקוח עמדה אפשרות נוספת של ביטול מלא של העסקה.

לדברי א', רק אחרי שפנה ל"גלובס" הוצעה חלופה נוספת: טיסה חזרה מרומא, הסמוכה יותר ליעד המקורי. א', שנענה לחלופה הזו, נדרש לדבריו לחתום על טופס המבטל אפשרות של תביעה עתידית בנושא מול החברה.

קשרי תעופה: "אכן טעינו. שאר הנוסעים יודעו מראש"

בקשרי תעופה מודים כי לא הודיעו לנוסע מספיק זמן ראש על ביטול הטיסה, וכי מדובר בתקלה חריגה, שכן כל יתר הנוסעים יודעו בדבר השינוי שבועיים מראש - זמן ביטול סביר בהרבה.

תגובת קשרי תעופה: "בעקבות כך שהלקוח קיבל את ההודעה על שינוי הטיסה סמוך לתאריך הטיסה, התנצלנו בפניו והצענו לו ביוזמתנו אופציה של ביטול מלא או לחילופין חזרה מיעד אחר באיטליה. אנו שמחים שהוא בחר להמשיך בחופשתו, ומאחלים לו טיול מהנה".