אלי טביב הורשע בגרימת פציעה בפרשת תקיפת הקטין

הורשע גם בשיבוש הליכי חקירה בפרשת תקיפת הקטין ■ ההתאחדות: "אם ביה"ד יחליט כי הוא אינו יכול לשמש כבעלי בית"ר, יצטרכו לתת לו זמן לממש את המכירה"

אלי טביב מורשע בתקיפת קטין בבימ"ש השלום / צילום: אלון רון
אלי טביב מורשע בתקיפת קטין בבימ"ש השלום / צילום: אלון רון

אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים בכדורגל ובעבר הבעלים של הפועל תל-אביב, הורשע היום (ה') על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב בעבירה של גרימת פציעה בנסיבות מחמירות, השמדת ראיה ושיבוש הליכי חקירה, במסגרת פרשת תקיפת הקטין. איש העסקים הורשע למעשה בכל העבירות שיוחסו לו. אילן פניבילוב, מאבטחו, הורשע בגרימת פציעה בנסיבות מחמירות.

אירוע התקיפה התרחש במארס 2012, אז עדיין שימש טביב כבעלי הפועל תל-אביב, שפתחו במחאה נגדו ונגד דרך ניהולו של מועדון הכדורגל.

על-פי כתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד טביב ופניבילוב, באמצעות עו"ד מוריה גרין, פניבילוב תפס קטין אשר עצר ליד ביתו של טביב וקילל את הבעלים. לאחר שיצא טביב מביתו, התפתח בין השלושה דין ודברים, בעוד פניבילוב אוחז בידו של הקטין. אז החלו הנאשמים לתקוף את הקטין באגרופים ובבעיטות בכל חלקי גופו, והמשיכו גם לאחר שנפל על הכביש, עד אשר הגיעה למקום ניידת משטרה.

לאחר האירוע התבקש טביב על-ידי חוקר משטרה למסור את המכשיר המקליט את צילומי מצלמות האבטחה בבית, ובבדיקה התברר כי טביב, או מי מטעמו, מחקו את כל הצילומים שהיו שמורים על גבי המכשיר וכן את יומן הפעולות שבוצעו במערכת המכשיר עד לתאריך זה.

השופט דניאל בארי קבע כי גרסתו של המתלונן, גיא חסין, שהיה בן 18 בעת המקרה - היא מהימנה, והוא העדיף אותה על-פני גרסתו של טביב.

"עדותו של חסין עשתה עליי רושם אמין. רושם זה מבוסס לא רק על התרשמותי הבלתי אמצעית ממנו אלא על דברים נוספים... דבריו הם עקביים, וגרסתו הבסיסית היא אותה גרסה לארוך כל הדרך", אמר בארי.

לדברי השופט, "חסין לא הסתיר דברים שליליים שעשה, כגון הקללה שהשמיע בחצות הלילה מול ביתו של טביב, את העימות עם המאבטח או את העובדה שאוהדי הפועל תל-אביב פנו אליו והציעו לו סיוע משפטי".

על עדותם של טביב והמאבטח כתב השופט: "הם עשו עליי רושם בלתי אמין. דברי טביב אינם מתיישבים עם דברי המאבטח".

זהו היום השני ברצף שבו הרשויות פוסקות כנגד טביב. אתמול (ד') הורה בית הדין לעבודה בירושלים כי טביב רשאי לנכות רק 2% משכר חודש אפריל של שחקני בית"ר ירושלים - לאחר שקנס אותם במשכורת של חודש שלם, לאור העובדה שאלה מחו על איחורים קבועים ונשנים בתשלום השכר שלהם.

ימשיך או לא ימשיך בבית"ר?

מי שכעת תצטרך לבחון את הנושא ולבדוק האם לאפשר לטביב להמשיך לשמש כבעלי בית"ר ירושלים היא ההתאחדות לכדורגל, שבמסגרת תקנוניה קיימות הגבלות על מורשעים פליליים לשמש כבעלי קבוצות.

מי שייכנס לתפקיד היועץ המשפטי של ההתאחדות ב-1 באוגוסט, עו"ד אפרים ברק, אמר לאחרונה בריאיון ל"גלובס" כי "אם טביב יורשע בהכאת הקטין, יהיו לעניין הזה שתי השלכות שיצטרכו להיבדק על-ידי ההתאחדות: עניין משמעתי, והעניין שנוגע לזכויות הניהול. ההתאחדות תצטרך להחליט בעניין לפי סוג ההרשעה, סוג העבירה ולפי הוראות התקנון".

היועץ המשפטי היוצא של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד משה אביבי, אמר היום ל"גלובס" כי "תקנון ההתאחדות קובע כי לא יוכל לכהן כבעלים של קבוצה מי שהורשע בעבירה אשר מפאת מהותה, חומרתה ונסיבותיה אינם ראויים להיות בעלים של קבוצת כדורגל".

אביבי אומר שבכל מקרה העניין יגיע "לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, וזה יקרה רק אחרי גזר הדין".

היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל מבחין בין מצב שבעלים טרם רכש קבוצה, לבין המצב הקיים לפיו טביב כבר מחזיק בנכס. "בשונה, למשל, מחבר הנהלה מכהן שיכול להשעות את עצמו, במקרה הזה אתה מחייב מישהו להשתחרר מנכס שבבעלותו. כלומר, אם יגיע בית הדין העליון שטביב לא יכול לשמש כבעלים, יצטרכו לתת לו זמן לממש את המכירה". וגם במצב הזה, אומר אביבי, יצטרכו לבחון "האם להמתין שפסק הדין יהיה חלוט, כלומר להמתין עד אחרי הערעור של טביב, אם יהיה כזה, כי עלולה להיווצר בעיה במקרה שיחייבו אותו למכור את הנכס, ואחרי זמן מסוים הוא יזכה בערעור.

בהקשר של האפשרות שטביב ינסה להעביר את הקבוצה לגורם המקורב אליו, למשל לבתו ליהי, אומר אביבי כי "אף אחד לא יאפשר שתהיה פיקציה, ומישהו ינהל את הקבוצה מאחורי הקלעים".

טביב: היסטוריה של הסתבכויות

אחרי הכרעת הדין היום, אמר טביב כי "הייתי קורבן לאלימות שנמשכה 7 חודשים. היום זה קרה לי - מחר זה יכול לקרות לכל אחד".

דיון הטיעונים לעונש יתקיים בעוד מספר שבועות, ולאחריו יינתן גזר דינו של טביב. הפרקליטות הודיעה היום כי בכוונתה לעתור לעונש מאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות.

עורך דינו של טביב, ציון אמיר, מסר ל"גלובס" כי הוא ילמד את הכרעת הדין, ולאחר גזר הדין ישקול בצוותא עם טביב האם להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

זוהי ההרשעה הפלילית המשמעותית השנייה של טביב, לאחר שבתחילת שנות ה-90 הורשע בהתחזות לאדם אחר במטרה להונות, שימוש במסמך מזויף, זיוף וקבלת דבר במירמה והפרעה לשוטר במילוי תפקיד. לאחר שהוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, הוא הוציא דרכון מזויף תחת השם "שאלתיאל דאוויל" וברח לחו"ל. כאשר שב ארצה, הוא נתפס ונידון ל-6 חודשי מאסר על-תנאי.