עסקים שהכנסתם עד 60,000 שקל בשנה יגישו דוח מקוצר

רשות המסים מקלה על בעלי העסקים הקטנים: הדוח המקוצר הוא דוח הצהרתי פשוט, שמבטל את הצורך להסתייע באנשי מקצוע לצורך מילויו וחוסך טרחה ועלויות

רשות המסים נוקטת צעד נוסף במטרה להקל על בעלי העסקים הקטנים, שהכנסתם השנתית אינה עולה על 60,000 שקל, ומשיקה לראשונה דוח מקוצר בן עמוד אחד בלבד של הכנסות, אותו ניתן להגיש במקום הדוח השנתי המקיף.

הדוח המקוצר הוא דוח הצהרתי פשוט, שמבטל את הצורך להסתייע באנשי מקצוע לצורך מילויו וחוסך טרחה ועלויות כספיות. החייבים בהגשת דוח מקוון ועומדים בקריטריונים להגשת הדוח המקוצר, יוכלו למלא את הדוח המקוון באתר האינטרנט של הרשות.

אוכלוסיית היעד של הגשת הדוח המקוצר הם בעלי עסקים שהכנסתם השנתית מיגיעה אישית אינה עולה על 60,000 שקל, ולבן הזוג אין הכנסות; וכן בעלי עסקים שהכנסתם השנתית מיגיעה אישית אינה עולה על 60,000 שקל, ולבן הזוג יש הכנסת עבודה או קצבה מהן נוכה מלוא המס, והוא אינו חייב בהגשת דוח בגין הכנסה הכנסות משוק ההון שנוכה מהן מלוא המס ואין חובת הגשת דוח בגינן, לא יפגעו בזכאות להגשת דוח מקוצר.

בעלי מניות, נהנים או יוצרים בנאמנויות, תושבי חוץ, שותפים, בעלי הכנסות בחו"ל, מי שיש להם הפסדים באותה שנה, בעלי הכנסות שאינן מיגיעה אישית והמבקשים החזר מס - לא יוכלו להגיש את הדוח המקוצר.

לפי נתוני הרשות, כ-70,000 בעלי עסקים קטנים יהיו זכאים להגיש את הדוח המקוצר. ברשות סבורים כי צעד זה, המפשט באופן משמעותי את הממשק עם רשות המסים, יגדיל את מספרם של העוסקים הרשומים במרשמי רשות המסים, וכן יקל על בעלי עסקים קטנים הזכאים למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) לממש את זכאותם למענק.

הדוח הוא פרי עבודתה של הוועדה לבחינת הקלות בדיווח השנתי ובניהול ספרים לעוסקים יחידים בעלי מחזור נמוך, שהכנסתם לא מגיעה לכדי חבות במס. הוועדה בחנה מספר חלופות והמליצה על הדוח המקוצר.