אי.די.בי פתוח הגיעה להסכמות עם הבנקים המלווים

מדובר בשלושה מתוך ששת הבנקים המלווים שלה ■ לאי.די.בי חוב של למעלה ממיליארד שקל לבנקים, כמחציתו לבנק הפועלים, שצפוי "לדון ולהחליט באשר לפניית החברה במהלך היום

אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי

אי.די.בי פתוח, שבשליטת אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה מקבלת אוויר לנשימה מהבנקים. היום הודיעה לבורסה חברת ההחזקות כי הצליחה להגיע להסכמות עם שלושה מתוך ששת הבנקים המלווים שלה, בנוגע לאמות המידה הפיננסיות (קובננטים) שהעמידו האחרונים לאשראי שניתן לחברה. לפי הודעת החברה, בנק הפועלים, המלווה הגדול שלה צפוי "לדון ולהחליט באשר לפניית החברה במהלך היום". לאי.די.בי חוב של למעלה ממיליארד שקל לבנקים, כמחציתו לבנק הפועלים.

לפי הסכמות אליהן הגיעה החברה מול שלושת הבנקים, אמות המידה הפיננסיות הקיימות, אשר נמדדו בסוף הרבעון הראשון של 2014, יעמדו בתוקף עד לסוף יוני 2015 כאשר "קובננט הנזילות" (לפיו על החברה לשמור בקופתה מזומן בגובה של היקף הפירעונות לבעלי החוב לשני הרבעונים הבאים) ימשיך להיות מושהה עד לסוף יוני 2015.

בנוסף, יפעלו החברה והבנקים לגיבוש הסדר שיחליף את הסדרי אמות המידה הקיימים, שיוחל מחודש יולי 2015 ביחס לתוצאות הרבעון השני לשנת 2015 ואילך. אך, במידה ולא יגיעו הצדדים להסכמות בעניין זה ישובו לחול אמות המידה הקודמות.

אי.די.בי פתוח מציינת כי הסכמת הגופים המלווים כפופה לכניסתן לתוקף עד לסוף חודש יולי הקרוב של הסכמות דומות במהותן בין החברה לבין כל הנושים הלא מובטחים האחרים שלה, כלפיהם התחייבה לשמירה על אמות מידה פיננסיות דומות.

לפי דוחותיה הכספיים האחרונים של אי.די.בי פתוח, כלומר לרבעון הראשון של 2014, עומד היקף המקורות הנדרשים לה לתשלום התחייבויותיה השנה על כ-1.1 מיליארד שקל. החברה צופה כי כ-480 מיליון שקל מהם יגיעו מהזרמת הון במסגרת הסדר החוב בקונצרן, כ-300 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות מתוכננת שכבר יצאה בינתיים לפועל, 177 מיליון שקל הם יתרות נזילות הנמצאות בידה, ועוד 133 מיליון שקל יתקבלו מ"מקורות אחרים". מקורות אלו כפופים להסכמות עם גורמים מממנים (בנקים) שהחברה צופה כי לא תעמוד בקובננטים אליהם התחייבה כלפיהם.