נשיא צרפת לשעבר סרקוזי נעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית של צרפת שבה ראש מדינה לשעבר נעצר לחקירה ■ סדרת החקירות עלולה לפגוע במאמציו של סרקוזי לבצע קאמבק פוליטי

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי / צלם: רויטרס
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי / צלם: רויטרס

נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, נעצר היום (ג') לחקירה בחשד כי רשת של מודיעים סיפקה לו מידע על התפתחות חקירה קודמת על אי-סדרים כספיים בקמפיין הבחירות שלו ב-2007 - כך מסר מקור משפטי.

התקשורת דיווחה כי זו הפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית של צרפת שבה ראש מדינה לשעבר נעצר לחקירה.

סרקוזי מכחיש את כל העבירות המיוחסות לו בסדרת החקירות, שעלולות לפגוע במאמציו לבצע קאמבק פוליטי אחרי תבוסתו בבחירות של 2012 לנשיא הנוכחי פרנסואה הולנד.

סרקוזי הגיע בשעת בוקר מוקדמת לחקירתו במשרדי התביעה בננטר, ממערב לפריז, אחרי שעורך דינו נחקר אתמול, מסר המקור לרויטרס.

דובר ממשלתי, סטפן לה פול, מסר בתגובה לשאלה בנושא כי סרקוזי "כפוף לחוק כמו כל אחד אחר", והוסיף כי "רשויות הצדק חוקרות וצריכות לחקור את העניין עד תומו".

בחקירה שהחלה בפברואר, סרקוזי חשוד כי השתמש בהשפעתו כדי להשיג מידע על חקירה של חשדות, שלפיהם שליט לוב המנוח, מועמר קדאפי, מימן את מסע הבחירות שלו ב-2007. החוקרים חושדים כי סרקוזי ועורך דינו התעדכנו בפרטי החקירה הקודמת באמצעות רשת מודיעים בעלי קשרים טובים, שנחשפה רק בעקבות האזנות טלפוניות.

סרקוזי השווה בשעתו את השופטים החוקרים שאישרו את ההאזנות לשיחותיו לשטאזי, המשטרה החשאית הידועה לשמצה בגרמניה המזרחית לשעבר.

שני עובדים במשרדי התביעה, ג'ילבר אזיבר ופטריק סאסו, נעצרו גם הם לחקירה. החוקרים חושדים כי סרקוזי ניסה לארגן לאזיבר קידום במונאקו בתמורה לקבלת מידע ממנו.

כעת מנוהלות 6 חקירות שונות נגד סרקוזי, כולל חקירה חדשה של אי-סדרים בקמפיין הבחירות הכושל שלו ב-2012.