הסוללות המתפוצצות: בעלי סמסונג גלקסי S4 ייקראו להחלפה

אילן בן דב: "יש חוות דעת ברורות שאומרות שיש סכנה לחיי אדם. לי יש מסמך שכתוב בו שסמסונג מודה שהייתה תקלה בפס הייצור. ניסיתי לקרוא לציבור להחליף את הסוללות אבל קיבלתי דרישה מסמסונג שלא לעשות את זה"

בעלי גלקסי S4 ייקראו להחליף סוללות - כך הוחלט הבוקר בוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ עדי קול (יש עתיד). בדיון השתתפו נציגי סמסונג העולמית מקוריאה יחד עם נציגים מסמסונג ישראל, אילן בן דב שהודח השבוע מתפקידו כיו"ר סקיילקס (יבואנית מכשירי סמסונג), נציגי משרד התקשורת, נציגי משרד הכלכלה ונציגי חברות הסלולר. הרקע לדיון הוא הפרסומים על סכנה אפשרית של פיצוץ סוללות בדגמי הגלקסי S4. בוועדה יצא אילן בן דב נגד החברה, כשברקע התפוצצות הפרשה - תרתי משמע - עומד הסכסוך העסקי בין הצדדים.

בשורה התחתונה, אחרי דין ודברים ולאור דרישת ח"כ קול, חברת סמסונג תפרסם הודעה לציבור ובה תזמין את בעלי גלקסי S4 להחליף סוללה, גם אם המכשיר נרכש בחו"ל.

"עלינו להסדיר מי מרשויות הממשלה אחראי להגן על הציבור ולמנוע מקרים דומים בעתיד", הסבירה קול והשמיעה את חוות דעתם של פרופ' דורון אורבך ופרופ' יאיר עין עלי, מומחים עולמיים בתחום, שלפיה קיימת סכנה ויש להוציא מיד משימוש את הסוללות התקולות.

אילן בן דב תקף את סמסונג העולמית: "אני מגיע אליכם היום לא כנציג החברה מפני שהחברה הורתה לי לא להיות פה, ואיימה עלי במפורש בעל פה ובכתב. אני נמצא פה כי זו חובתי כאדם, כאזרח כבעל חברה לשעבר, וכמי שייסד את תחום הסלולריים של סמסונג בישראל. יש חוות דעת ברורות שאומרות שיש סכנה לחיי אדם. יש לי מסמך שבו סמסונג מודה שהייתה תקלה בפס הייצור.

"ניסיתי לקרוא לציבור להחליף את הסוללות, אבל סמסונג דרשה שלא אעשה זאת. נפגשתי בקוריאה עם נשיא סמסונג וההבנה הייתה שאנחנו הולכים לעשות "ריקול". הגיע צוות מהנדסים מקוריאה לישראל במטרה לעשות ריקול מסודר, אלא שכל מי שעסק בנושא לא נמצא היום בחברה. פתאום הוחלט לשנות כיוון ולבצע ריקול שקט, כלומר אם באת עם סוללה נפוחה, נחליף לך".

בן דב הדגים איך נראים סוללה ומכשיר שהתפוצצו. עוד ציין בן דב כי הפרופסורים שערכו את הבדיקה הוזהרו על ידי חברת סמסונג שלא לדבר על הממצאים שעלו ממנה.

לי סונג חוי, מנהל בכיר בסמסונג ישראל אמר: "בתקופה מסוימת בייצור ספציפי היו בעיות. חשובים לנו הלקוחות בישראל וטיפלנו בנושא במלוא הרגישות. לפי בדיקות שלנו הסוללות המתנפחות נובעות ממכות חיצוניות או משימוש בסוללות מזויפות".

בן דב ציין כי החברה ערוכה להחלפה ויש לה במלאי 50 אלף סוללות מוכנות להחלפה.

סמסונג מצדה שלחה תגובה צינית: "אנו מודים לכנסת על הדאגה לשלום הציבור. אנו מבטיחים ללקוחות כי הסוללות המתנפחות של גלקסי S4 אינן מהוות כל סכנה, כפי שעלה מבדיקות של מעבדות צד שלישי שבדקו את המוצר בארה"ב ובאירופה. כפי שהודענו בעבר, אנו כבר מספקים תחליפים לסוללות S4 המתנפחות, ללא תשלום, מאז אוקטובר 2013. בנוסף, בכוונתנו ליזום קמפיין להחלפת הסוללות, ולשגר הודעות טקסט ללקוחות שעלולים להיות מושפעים, כך שהם יפתרו במהירות, כל אי נוחות שקשורה לסוללות מתנפחות".