מדד הקלינטק העולמי: ישראל ראשונה בעולם בחדשנות קלינטק

ישראל מובילה במספר חברות ההזנק בתחום הקלינטק, כאשר 19 חברות מתוך 100 החברות המובילות בעולם בתחום הקלינטק הן ישראליות

סטארט אפ  הון סיכון הייטק כבלים בינארי /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק כבלים בינארי / צלם: thinkstock

מדד הקלינטק הבינלאומי הכריז על ישראל כמובילה עולמית בתחום. על פי חברת המחקר The Cleantech Group, ישראל מובילה במספר חברות ההזנק בתחום הקלינטק, כאשר 19 חברות מתוך 100 החברות המובילות בעולם בתחום הקלינטק הן ישראליות.

ארבעת המדדים המרכזיים שנשקלו במסגרת המדד הינם חדשנות כללית, חדשנות בקלינטק וכן הוכחות לחדשנות כללית ומסחרית בקלינטק. המחקר מציין כי ישראל מובילה במספר חברות הזנק הקלינטק ומאופיינת ע"י סביבה עסקית מתוחכמת, רוח יזמית, פעילות הון סיכון מוגברת ומספר רב יחסית של פטנטים.

עורכי המחקר ציינו כי "ישראל הצליחה לפצות עצמה על שוק מקומי קטן, מצב גיאופוליטי רגיש ומחסור במים ע"י עידוד משקיעים מקומיים ובינ"ל להמר על מאגר הכישרונות המקומי של יזמי ההיי-טק שלה. ישראל היא המודל הקלאסי של חדשנות בקלינטק המתרחש באמצעות הטמעת הרוח היזמית לתוך מערכת החינוך שלה והנורמות החברתיות היום-יומיות, כמו גם ע"י עידוד חברות הזנק שלה לפנות לכיוון 'חדשנות של משאבים' על מנת להתגבר על בעיות העצמאות האנרגטית שלה".

עודד דיסטל, מנהל תוכנית ישראל-ניוטק במשרד הכלכלה: "המחקר החדש נותן עדות למרכזיותה של ישראל ושל חברות ישראליות על מפת הקלינטק העולמית. תמיד נחמד לקבל הכרה במרכזיותה של ישראל ובקרדיט שניתן לכך, בין היתר, לסיוע הממשלתי בתחום, אך חשוב מכך להמשיך את המומנטום ולסייע לחברות נוספות לפרוץ".