ממשל אובמה מגנה "החטיפה והרצח של הנער הפלסטיני"

"מחליא לחשוב איך נער בן 17, חף מפשע, נחטף מהרחוב וחייו נגזלו ממנו וממשפחתו" ■ קודם לכן גינו הנשיא ושר-החוץ של ארה"ב את חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים הישראליים

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

ממשל אובמה גינה הערב (ד') את "החטיפה והרצח" של מוחמד אבו חדיר, בן 17, משועפט, שגופתו נמצא הבוקר ביער ירושלים עם סימני אלימות. משפחתו טוענת שנחטף כאשר הלך למסגד לפנות בוקר, אך המשטרה טרם קבעה כיצד נהרג.

בהודעה שפירסם שר-החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, נאמר, ש"ארה"ב מגנה במילים הקשות ביותר את החטיפה והרצח הנתעבים והנואלים" של אבו חדיר.

"מחליא לחשוב כיצד נער בן 17, חף מפשע, נחטף ברחוב וחייו נגזלו ממנו וממשפחתו", אומר קרי. "אין מילים בפי כדי להביע במידה מספקת את תנחומיי לעם הפלסטיני".

ההודעה מציינת ש"השלטונות (בישראל) חוקרים את הטרגדיה, וכמה גורמים רשמיים בישראל וברשות הפלסטינית גינו אותה, לרבות רה"מ בנימין נתניהו, שקרא במודגש לכל הצדדים 'לא ליטול את החוק לידיהם'".

"אלה שנוקטים פעולות נקם רק מערערים עוד יותר מצב נפיץ ורווי רגשות", אומר שר-החוץ האמריקאי. "אנו מצפים שגם ממשלת ישראל וגם הרשות הפלסטינית ינקטו את כל הצעדים הדרושים כדי למנוע פעולות אלימות וכדי להעמיד את האחראים למעשה לדין".

"פעמים רבות מדי למד העולם בדרך הקשה שאלימות רק מובילה לעוד אלימות, וברגע מסוכן ורווי מתיחות זה חייבים כל הצדדים לעשות כל מה שביכולתם להגן על חפים מפשע ולפעול בשיקול דעת ובאיפוק, בלי להיות מונעים ע"י שאיפות נקם".

קודם לכן העלתה סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, כמה פוסטים לטוויטר שבהם ציינה שהממשל עוקב מקרוב אחרי חקירת מותו של אבו חדיר.

בעקבות מציאת גופותיהם של שלושת הנערים הישראלים, בתחילת השבוע, פרסמו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וקרי הודעות גינוי ותנחומים. בהודעתו מביע אובמה "תנחומים מקרב לב למשפחות של אייל יפתח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל", ומצהיר: "כאב, איני מסוגל לדמיין את כאבם של הורי הצעירים האלה, כאב שאי אפשר לתארו במילים".

"ארה"ב מגנה במילים החריפות ביותר את מעשה הטרור הנואל הזה נגד צעירים חפים מפשע", נאמר בהודעת הבית הלבן. "מאז החטיפה הצעתי תמיכה מלאה לישראל ולרשות הפלסטינית במאמצים למציאת מבצעי הפשע ולהעמידם לדין, ועודדתי את ישראל ואת הרשות להוסיף לפעול יחדיו. אני קורא גם לכל הצדדים להימנע מצעדים שיוכלו לערער את היציבות עוד יותר".

"תושבי ישראל שמתייסרים בטרגדיה הזו (יכולים להישען) על תמיכה מלאה ועל ידידותה של ארה"ב", אומר אובמה.