יש חיים אחרי בטר פלייס: שי אגסי הקים חברה חדשה

החברה של אגסי, שתוכרז רשמית כנראה עוד הקיץ, מכונה "NEWRGY" ■ מקורות בענף: החברה החדשה עשויה להתמקד בתחום התחבורה הציבורית החשמלית באירופה ■ שי אגסי סירב להגיב

שי אגסי, בטר פלייס / צלם תמר מצפי
שי אגסי, בטר פלייס / צלם תמר מצפי

כשנה לאחר פירוק מיזם "בטר פלייס" מתכנן כיום היזם שי אגסי "קאמבק" עם חברה חדשה בתחום האנרגיה הירוקה שהקים לאחרונה. החברה של אגסי, שתוכרז רשמית כנראה עוד הקיץ, מכונה "NEWRGY". עדיין לא ידוע מה היקף גיוס ההון של החברה החדשה של אגסי ומי המשקיעים בגרעין הראשוני.

אגסי הופיע לראשונה תחת התואר "יו"ר ומייסד NEWRGY" בכנס של חברת הייעוץ פרוסט אנד סאליבן, שנערך בלונדון בסוף יוני ועסק בפתרונות אלטרנטיביים לתחבורה עירונית. הכנס הוא אחד היוקרתיים בענף הרכב ולקחו בו חלק בכירים ממרצדס, ב.מ.וו, פורד ועוד ומתעשיית הרכב החשמלי והטעינה.

בכירים לשעבר בחברת "בטר פלייס" העריכו כי החברה החדשה של אגסי עשויה להתמקד בתחום התחבורה הציבורית החשמלית ובעיקר בתחום המוניות החשמליות, תחום שנחשב עתיר מימון ממשלתיומוניצפלי. החברה עשויה לשלב כמה מהטכנולוגיות ועקרונות ניהול הטעינה, שפותחו ב"בטר פלייס", אולם ככל הידוע היא לא תפנה לפחות בשלב הראשון ללקוחות פרטיים אלא ללקוחות ממשלתיים ועירוניים כגון עיריית לונדון.

יצוין כי במהלך שנות הפעילות של "בטר פלייס" הריצה החברה בטוקיו ואמסטרדם מספר תוכניות "פיילוט" של מוניות חשמליות עם סוללה מתחלפת, שנחשבו מוצלחות בזמנן וזכו להתעיינות רבה מצד עיריות וממשלות.

עיריית לונדון, שבה נערך הכנס, נחשבת כיום אחת המובילות בפיתוח תחבורה ציבורית על בסיס חשמל ובפרט מוניות. ב-2009 הכריז ראש עיריית לונדון על יעד של 100 אלף כלי רכב חשמליים בלונדון ועל כוונות לפרוש כ-25 אלף נקודות טעינה בעיר. בפועל נעים כיום בעיר כ-3,000 כלי רכב חשמליים בלבד ויש בה כ-1,400 נקודות טעינה. העירייה מתכננת כיום להעניק תמריצים ליזמים המפתחים תחבורה ציבורית חשמלית ולאחרונה אף החלה לפעול בעיר חברת מוניות ראשונה, שמבוססת כולה על הניסן "LEAF" החשמלית. בכנס בו לקח אגסי חלק הוצג גם אב טיפוס מתקדם של "מוניות לונדונית" חשמלית, שפותחה באופן עצמאי על ידי חברה טורקית.

שי אגסי סירב להגיב על הידיעה.