סוני אקספריה Z2 - לצלם עם הסלולרי מתחת למים

ה-Z2 הוא מכשיר מוצלח מבחינת כוח עיבוד, מסך וסוללה. המצלמה אמנם טובה, אבל עם כל הרעש שסוני עושה עם יכולות הצילום, ציפינו ליותר

בשקט בשקט השיקה סוני בחודש שעבר את אקספריה Z2, סמארטפון הדגל הנוכחי שלה. המכשיר הושק שלושה חודשים לאחר מועד ההשקה המקורי שלו, בדומה לעיכובים אחרים בעולם, שנבעו מבעיות ייצור. השקת המכשיר בארץ מגיעה כאשר כבר מופיעים פרסומים לא רשמיים על מחליפו - ה-Z3, שאמור להיות מוכרז בחודש ספטמבר, מה שכנראה יגרום לחובבי סדרת אקספריה לחכות עוד קצת ולקנות סמארטפון משודרג יותר.

מצלמה: ה-Z2 מתגאה במצלמה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל, הגבוה ביותר בשוק, כולל מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות טובות, אבל פחות טובות מאלו של גלקסי S5 של סמסונג. הצילום בלילה סביר-מינוס. ביום, בתנאי תאורה טובים, הצבעים מעט דהויים. מסמארטפון שאמור להגיע עם המצלמה הכי טובה שיש, היינו מצפים להרבה יותר.

איכות הווידיאו טובה, אבל לא מדהימה. בנוסף, אפשר לצלם סרטוני וידיאו באיכות 4K וגם ב-Full HD ב-60 פריימים לשנייה. הדגם מציע יכולת שקיימת כבר מה-Z1 - להלביש אלמנטים מצוירים על אנשים בתמונות (למשל, כובע, שפם או דינוזואור לצד האדם). מדובר באפליקציה פנימית נחמדה וממכרת. ב-Z2 נוספה היכולת לצלם סרטוני וידיאו עם אלמנטים זזים, כמו דמות ספיידרמן שיורדת מהתקרה.

עמידות למים: הדגם מציע צילום מתחת למים עד לעומק של 1 מטר למשך חצי שעה (סמסונג מבטיחה עם הגלקסי S5 רק עמידות לרטיבות). המכשיר כולל כפתור צילום פיזי, המאפשר לצלם בקלות מתחת למים, כי כאשר המסך והאצבעות רטובים, קשה לתפעל מסך מגע. בבדיקה שלנו, המצלמה שרדה טבילה בבריכה והתמונות יצאו טובות מאוד. עם זאת, היבואן ברס-אלקטרה כנראה לא מתרשם מהבטחתה של סוני לעמידות למים, ומצרף לערכה הודעה בזו הלשון: "אחריות היצרן אינה מכסה נזקי קורוזיה ו/או נזקי מים". אם לקוח יקנה מכשיר ומסיבה כלשהי תיווצר קורוזיה - וכבר נתקלנו במקרה כזה - הוא כנראה יתקשה מאוד לקבל תיקון במסגרת האחריות. ההודעה המצורפת לערכה תמוהה ומרגיזה.

מסך ומידות: הסמארטפון החדש מציע מסך 5.2 אינץ' מוצלח מאוד עם גוונים חיים, באיכות Full HD בטכנולוגיית IPS המספקת צבעיים רוויים וגם זוויות צפייה טובות מהצדדים. החיסרון במסך הוא שסוני לא הצליחו לצמצם את מבנה המכשיר והוא קצת גדול. המשקל לא קל - 158 גרם.

חומרה: ה-Z2 כולל מעבד 4 ליבות במהירות 2.3 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801 של קוואלקום, 3 ג'יגה זיכרון, 16 ג'יגה זיכרון אחסון ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה). התוצאות מצוינות. הסמארטפון רץ בצורה חלקה וכיף מאוד לעבוד איתו. בנוסף, יש התקן NFC פנימי לתקשורת אלחוטית מול אביזרים חיצוניים ותמיכה ברשתות דור 4 (LTE), כאשר אלו יהיו זמינות בארץ.

ממשק: ה-Z2 פועל על אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2). סוני הוסיפה עליו מספר יכולות, כמו נקישה כפולה עם האצבע על המסך המעוררת את המכשיר, הקלדה על-ידי החלקת האצבע מאות לאות תוך הרמה רק בין המילים, ונגן מוזיקה מוצלח.

סוללה: הסוללה חזקה ומגיעה בקיבולת גבוהה של 3,200 מיליאמפר. המכשיר מחזיק בקלות עד שעות הלילה המאוחרות. אפשר גם להגדיר את המכשיר לחיסכון בצריכת הסוללה.

בשורה התחתונה: ה-Z2 הוא מכשיר מוצלח מבחינת כוח עיבוד, מסך וסוללה. המצלמה אמנם טובה, אבל עם כל הרעש שסוני עושה עם יכולות הצילום, ציפינו ליותר.

מחיר: 3,500 שקל.

ציון: 8.5.