הטיפ היומי: מניית היי-טק שנחבאת אל הכלים בבורסה

באקסלנס מתחילים לסקר את נובה בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 48 שקל למניה - פרמיה של 17.5% על מחירה הנוכחי

הייטק שבבים / צלם: רויטרס
הייטק שבבים / צלם: רויטרס

יצרנית מערכות המדידה נובה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א בשווי של כ-333 מיליון דולר ושל כ-1.1 מיליארד שקל בהתאמה. נובה מייצרת מכונות מדידה אופטיות, המשחקות תפקיד קריטי בתהליך ייצור של פיסות סיליקון בתעשיית השבבים. הצמיחה בתעשייה זו תלויה בעיקר בביקושים לאלקטרוניקה צרכנית - טאבלטים, סמטארטפונים ולפטופים; וגם בביקושים מצד חברות שרתים, תקשורת, מחשוב ענן ועוד.

ב-2012-2013 תעשיית ייצור השבבים חוותה ירידה במכירות, והדבר פגע גם בנובה. אולם בשנים 2014-2015 הצפי הוא שהתעשייה תחווה התאוששות במכירות. הנישה של נובה נוטה לצמוח מהר יותר מהתעשייה, ולהיפגע פחות בשנים הרעות.

רמת המסובכות בתעשייה עולה בצורה תלולה. הדרישות לכוח מחשוב, חיי סוללה וממדים קטנים, מכתיבים פיסות סיליקון צפופות יותר ויותר. זו הנישה של נובה - בדיקה אופטית של השבבים בשלבים שונים של תהליכי הייצור, שנועדה להגדיל ניצולת, למנוע בזבוז ולהוריד עלויות.

נובה עומדת בפני תחרות מצומצמת יחסית, מול חברות נישה כמו ננומטריקס וחברות ענק כמו KLAC. נובה מגדילה נתחי שוק בצורה מתמדת בשנים האחרונות, בשל היתרונות של שיטות הבדיקה האופטית שלה ובשל השקעות מוצלחות במו"פ.

סיכון עיקרי בפני נובה הוא הריכוזיות של התעשייה. לקוח בודד אחראי לכ-44% ממכירותיה. סיכון נוסף הוא פספוס מחזורי שדרוג בשל השקעה בטכנולוגיה הלא נכונה, או כישלון בפיתוח הטכנולוגיה הנכונה. לפחות בטווח הקצר-בינוני, זהו סיכון תיאורטי בלבד. בתחום החשוב ביותר לנובה, טרנזיסטורים תלת-ממדיים במגזר ה-Foundry, ההצלחה נראית כמעט מובטחת. סיכון שלישי הוא מקרו-כלכלי. נציין בבירור שנובה אינה חברה הגנתית.

אנו צופים צמיחה שנתית ממוצעת של 13% במכירות בשנים 2013-2016, ובשיעור של 31% ברווח הנקי. לחברה אין חוב, יש לה מזומנים בסך 113 מיליון דולר והיא מייצרת כ-20 מיליון דולר במזומן חופשי לשנה.

אנו מתחילים לסקר את נובה בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 48 שקל למניה - פרמיה של 17.5% על מחירה הנוכחי בתל אביב.

גלעד אלפר, אנליסט, אקסלנס